След епично гласуване пакетът "Мобилност 1" прави крачка към одобрение
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

След епично гласуване пакетът "Мобилност 1" прави крачка към одобрение

Reuters

След епично гласуване пакетът "Мобилност 1" прави крачка към одобрение

Въпреки надеждите на българските превозвачи за отлагане новите правила за пътния товарен превоз може да минат до месец

4642 прочитания

Reuters

© Reuters


Противниците на пакета "Мобилност 1" – новите европейски правила в областта на пътния товарен транспорт, успяха всячески да забавят гласуването на законодателството в Комисията по транспорта на Европейския парламент (ЕП). Но след многочасово гласуване във вторник те най-вероятно все пак ще влязат в пленарната зала. Това стана ясно преди приключването на дебатите в транспортната комисия, което се очертава да стане късно вечерта.

Поправките в законодателството най-общо въвеждат повече социални права за работещите в сектора, като например правото на регулярен отпуск или изискването поне веднъж седмично шофьорите да спят извън кабините на камионите си. Новите правила обаче въвеждат и ограничения за компаниите - колко продължително могат да работя на пазара на други страни членки, което се посреща от българските превозвачи като опит да бъде убит техният бизнес.

Във вторник 49-те гласуващи евродепутати в комисията, сред които и трима български – Сергей Станишев и Петър Курумбашев (от Партията на европейските социалисти/БСП) и Андрей Новаков (от Европейската народна партия/ГЕРБ), трябваше да гласуват един по един над 1200 текста по промените в четири регламента и две директиви. Епичното гласуване започна в 15.30 ч. българско време и ще продължи до късно вечерта. Без успех приключиха опитите на привържениците на пакета "Мобилност 1" да съкратят процедурата.

С вота днес Комисията по транспорта изпраща законодателството в пленарната зала на Европейския парламент, където поправките ще трябва да бъдат одобрени или отхвърлени. Ако в четвъртък ЕП одобри новата регламентация на първо четене, следващата седмица ще трябва да се проведат преговори със Съвета на ЕС (където заседават правителствата на страните членки), които одобриха своята позиция през декември. Преговорите от страна на съвета ще се водят от румънското председателство, което може да ги протака. За това обаче няма индикации, което означава, че пакетът "Мобилност 1" ще има шанс да бъде одобрен до 18 април, когато е последната сесия на ЕП.

За противниците на пакета "Мобилност 1", сред които са и българските евродепутати, остава надеждата, че все още могат да забавят приемането на законодателството. Заради процедурни хватки в четвъртък всички 751 евродепутати най-вероятно ще трябва да гласуват по близо 1000 текста, което ще се превърне в няколкочасово мъчение. Заради това, българските депутати отново ще искат отлагане на гласуването, каза след вота Андрей Новаков.

"Това, което правим е la résistance (съпротива от френски, б.р.), пошегува се левият депутат Петър Курумбашев за опитите на колегите му да забавят законодателството. "Има победи, които е по-добре да не постигаш", допълни той, явно намеквайки, че в крайна сметка пакетът "Мобилност 1" ще бъде одобрен.

Противниците на пакета "Мобилност 1" – новите европейски правила в областта на пътния товарен транспорт, успяха всячески да забавят гласуването на законодателството в Комисията по транспорта на Европейския парламент (ЕП). Но след многочасово гласуване във вторник те най-вероятно все пак ще влязат в пленарната зала. Това стана ясно преди приключването на дебатите в транспортната комисия, което се очертава да стане късно вечерта.

Поправките в законодателството най-общо въвеждат повече социални права за работещите в сектора, като например правото на регулярен отпуск или изискването поне веднъж седмично шофьорите да спят извън кабините на камионите си. Новите правила обаче въвеждат и ограничения за компаниите - колко продължително могат да работя на пазара на други страни членки, което се посреща от българските превозвачи като опит да бъде убит техният бизнес.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Времето до последната сесия не е много 18.Април.2019 г. ще отлагат и протакат, като опълченци ще бранят България, а и не само български са тези интереси. Но май ги няма опълченците ............


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK