С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 апр 2019, 14:15, 3104 прочитания

Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай

В момента в страната са регистрирани 486 производителя на електромобили, което е три пъти повече от преди две години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато продажбите на електрически автомобили в Китай се очаква да достигнат 1.6 млн. броя тази година, това вероятно няма да е достатъчно, за да оцелеят всички производители. Това е сериозно предупреждение, че много скоро е възможно балонът в индустрията да се спука и много малко да оцелеят, пише в анализ Bloomberg.

"Намираме се в критичен момент, който ще определи оцеляването на стартиращите в индустрията", казва Томас Фанг партньор и стратегически консултант на Roland Berger в Шанхай.


Стартиращи компании

Десетки стартъпи са навлезли на глобалния пазар на електромобили през последните години, набирайки 18 млрд. долара от 2011 г. насам, посочва проучване на BloombergNEF. Повечето от тях са китайски, включително NIO, WM Motor, Xpeng Motors и Youxia Motors.

Стартиращите компании обещават да създадат общ годишен производствен капацитет от 3.9 млн. превозни средства годишно.



Китай е голям, но не чак толкова. Годишните продажби на леки електромобили надминаха 1 млн. за пръв път миналата година според BNEF благодарение на държавните субсидии, които позволиха понижаване на цената с хиляди долари.

Нестабилна икономика

И все пак продажбите на електромобили заемат едва 4% от общите на леки автомобили от общо 23.7 млн. според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. В същото време продажбите на традиционни коли се забавят девет поредни месеца. Това се дължи и на обтегнатите търговски отношения със САЩ, които оказват влияние върху потребителските настроения.

Според ръководителя на браншовата организация все още има голям потенциал за електрическите автомобили в Китай, но пазарът е за конкурентоспособните, а не за слабите играчи, които ще отпаднат от него.

Очаквания на правителството

Правителството на Китай стимулира развитието на бизнеса, като с това цели намаляването на замърсяването на въздуха, понижаване на вноса на петрол и осигуряване на високотехнологично производство. До 2025 г. Пекин си е поставил за цел годишните продажби на нови електрически превозни средства да достигнат 7 млн. броя, което да бъде около 20% от общия пазар.

Тази цел ще се изпълни трудно от много компании, защото за да бъде печеливш един завод, трябва да произвеждат десетки хиляди автомобили годишно.

Друга пречка е намаляването на субсидиите, целящо да стимулира производителите да заложат на иновативни технологии, вместо да разчитат на помощ от държавата.

"С ограничаването на субсидиите някои от по-малко технологично напредналите компании ще изчезнат... Ще има преустройство", казва Жо Лей от Deloitte Tohmatsu Consulting.

Големите в индустрията

От друга страна, са световните гиганти в сферата като Tesla, Volkswagen и Ford, които планират да наводнят пазара с електромобили. Компанията на Илън Мъск започна продажбата на най-евтиния си модел в Китай тази година и вече изпълнява проект за завод в Шанхай. Toyota, Fiat Chrysler, Honda и Mitsubishi избират по-бърз начин: всички те планират да продават колата, която беше развита от Guangzhzou Automobile Group.

Бъдещи планове

Добре утвърдените местни производители като BYD вероятно ще се задържат на пазара въпреки конкуренцията и намалелите субсидии. Това се дължи на опита им в сектора, както и на това, че произвеждат също така автобуси.
Само компании, които имат солидни технологически запаси, могат да се откроят на фона на конкуренцията Притежавайки ги, можем да прогнозираме по-напред и по-детайлно, казва Уан Чуанфу, основател и председател на BYD.

Най-голям е рискът за младите компании, които все още не са намерили мястото си на пазара. Много от тях са основани или финансирани от хора с технологична квалификация, които не осъзнават колко огромни инвестиции са нужни в автомобилния бизнес.

Компании извън автомобилната индустрия, които инвестират в електромобили, са Alibaba Group Holding, Foxconn Technology и China Evergrande Group. Evergrande, по-известна с имотния си бизнес, обяви амбициозната цел да стане най-големият производител на електрически автомобили след три до пет години.

Byton, ръководена от бившите мениджъри на BMW AG, обяви миналия месец, че търси инвестиция от 700 млн. долара, след като вече е събрала 500 млн., за да започне производство в края на тази година.

Стартиращите компании трябва да си осигурят финансиране през следващата година или рискуват да бъдат заличени от конкуренцията, казва Ли Шанг, основател и главен изпълнителен директор на Chehejia.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1135 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 829 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Умните решения са в малките предмети

Питър Гаспър от А1 разказва за практическите приложения на Интернет на нещата

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10