Тръмп ще отложи автомитата, за да не провали преговорите с ЕС и Япония

Очаква се забавяне от шест месеца, но окончателното решение ще бъде обявено до края на седмицата

Американският президент Доналд Тръмп планира да забави с шест месеца налагането на автомита, за да не провали преговорите с ЕС и Япония и да не разгневи съюзниците си на фона на изострящата се търговска война с Китай. Това твърдят източници на Вloomberg, които участват в дискусиите по въпроса.

Тръмп трябва да реши до 18 май как да действа относно своето намерение да въведе мита до 25% върху вносни автомобили и авточасти на основание "заплаха за националната сигурност на САЩ". Как ще постъпи обаче все още не е напълно сигурно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 2

    Разбира се Вloomberg изразява гл.т. на глобалистките неолиберални структури и е естествено европейският прочет на съжденията й да са с доза критичност. Простият им превод и тренслитериране не добавят качество.

    Коректно, естествено, би било да се каже, че подновената заплаха от въвеждане на завишени мита върху внасяните в САЩ автомобили и авточасти от ЕС е само елемент от стратегията на президента Тръмп за преформатиране на отношенията САЩ-ЕС. От американска гл.т. тези отношения от след войната са били като към някакво доведено при някой от браковете чуждо кепеле.

    Един нармален автор нямаша как да пропусне да спомене, че Законът за правомощията при извънредна ситуация на международните пазари (IEEPA) удобно развързва ръцете на президента Тръмп да регулира търговския режим на САЩ с целия свят, обявявайки по свое усмотрение всичко неизгодно за заплаха за националната сигурност. Както направи току-що с Huawei.

    Автомобилите от ЕС (и на първо място от Германия) могат да попаднат в законовата „извънредна ситуация“ и да се превърнат в „заплаха за националната сигурност на САЩ“, ако:

    1. ЕС продължава да отстоява тезата си за стратегическа автономия от САЩ чрез разширяване обхвата на Европейския отбранителен фонд и продължават усилията за изграждане на европейски въоръжени сили. В този смисъл е и писмото, изпратено онзи ден от Белия дом и Държавния департамент до Могерини. САЩ са притеснени от предпочитанията на европейските си партньори към европейски производители на военна продукция за сметка на американските. Емблематичен пример е отказът в началото на годината на Германия да замени старите си изтребители Торнадо с американски Ф-35 и е е напът да договори Юрофайтер Тайфун. Я как България купува старичките Ф-16 за и тя не знае колко пари?;

    2. ЕС продължава да не може да спре Северен поток-2 и така да отвори широко пазара си за американски втечнен шистов газ;

    3. ЕС продължава да се съпротивлява на вноса на американска ГМО соя и царевица, които нямат пазар, след като Китай отказа вноса им;

    Може да се пише много още все в този дух, но смисълът ще е същия: истинската и пълна стратегическа автономия на ЕС от САЩ и субектността на Европа в международните отношения остават далечен и непостижим идеал.

    Грамотното писане по темата - също...

    Нередност?
  • 2
    borodino avatar :-|
    borodino

    До коментар [#1] от "D-r D":

    Сигорно, докторе, ви е писнало да кандърдисвате Капитал да слага цифри? Как се пише за икономика без цифри - недоумявам!
    Не че не могат да се намерят, но цифрите дават съвсем друг размисъл и по тази тема, различен от натрапвания.
    За 2017 г. в САЩ са продадени 17,6 млн. леки и лекотоварни коли. Местното производство на автомобили е 11.2 млн, от които са изнесени 2 млн. Т.е. всяка втора продадена в САЩ кола е внос! САЩ са платили за тези коли 192 млрд. долара!
    Въпросът е откъде са? От Мексико - 2,4 млн (Тойота мести в Мексико завода си в Калифорния), от Канада - 1,8 млн, от Япония - 1,7 млн, от Ю.Корея - 0,93 млн и от ЕС - само 0,5 млн.
    Т.е. проблемът с вносът на автомобили от ЕС и най-вече от Германия не е най-тревожния за САЩ, а има друго, за което говорите и вие.
    Поздрави!


    Нередност?
  • 3
    borodino avatar :-|
    borodino

    * сигУрно

    Нередност?
  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D


    До коментар [#] от "
    borodino
    ":

    Тъжна работа! И прокопиевите, както и пеевските медии работят ударно за опростачаването на нацията. Погледнете коментарите под статиите: хейтърлък и избиване на комплекси. Знаещите един по един се отвращават и се махат. Остава плявата, която безкритично рупа преводаческия фураж.
    И все пак може би да се пише без цифри за икономика си трябва талант. Аз, обаче, не мога да го оценя. Като чета - и вие...

    Нередност?
Нов коментар