С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 май 2019, 11:30, 2787 прочитания

Prada продължава "без кожа"

Модната къща се присъединява към марките, които се отказаха от използването на животинска кожа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата италианска компания за луксозни продукти Prada съобщи, че спира използването на кожи за производството на продуктите си, съобщи BBC. Вече произведените ще продължат да се продават до изчерпване на количествата.

През 2017 г. модната къща беше атакувана от активисти, които според организацията Humane Society засилиха критиките си към нея заради продажбата на палта от лисици и норки. В сайта на модната къща вече няма налични артикули, изработени от животински кожи.


"Групата на Prada се присъединява към все по-големия списък от марки, които не използват животинска кожа и чието действие отговаря на променящите се нагласи на потребителите към животните", каза Джон Виндинг, председател на Fur Free Alliance. Алиансът за защита на животните е съставен от повече от 50 организации. Промяната ще влезе в сила от сезон пролет-лято 2020 г. и ще обхване и марките Miu Miu, Church’s и Car Shoe.

Движение "Анти-кожи" набира скорост

Списъкът с луксозни марки и търговци, които обръщат гръб на животинските кожи, се разширява. За последните близо две години към него се включват Yoox Net-a-Porter, Gucci, Michael Kors, Versace, Furla, Burberry и DVF. Всяка от компаниите заяви новата си политика, която е против обработването на животински кожи. Модната седмица в Лондон през септември 2017 г. се превърна в едно от първите най-големи модни събития, в които на модния подиум не бе представена никаква кожа, коментира Business of Fashion.



През 80-те години на миналия век носенето на животински кожи се определяше като признак за висок социален статут за жените. Глобалната търговия с кожи се определя на 40 млрд. долара. Според доклад на Fur Europe през 2015 г. са произведени 44 млн. животински кожи от норки, лисици, еноти и чинчили, което е 50% от световното производство. От доклада се вижда, че за периода 2013.-2014 г. в Европа са произведени кожи на стойност 43 637 450 евро.

Във века, в който живеем обаче, кожите са по-скоро определящи за имиджа и приходите на много компании. Поколението на милениалите критикува остро дейността на компаниите и определя за по-важно това, което марката предава като послание и ценност на клиентите, отколкото материалната му стойност.

Движението в защита на животните застига много марки. Calvin Klein спира използването на кожи през 1994 г. През същата година протича кампания на Petra с Наоми Кембъл и Кристи Търлингтън, която гласи "По-скоро гола, отколкото с кожа". В средата на 2000 г. Ralph Lauren, Tommy Hilfiger и Selfridges също приключват производството на продукти от животинска кожа. Следващи в списъка стават Hugo Boss през 2015 г. и Armani през 2016 г.

Проблеми с имиджа


"Марките са под огромен натиск за запазване на репутацията си от критиките в социалните мрежи. Дори след петгодишния период, в който се видяха промени... страхът от увреждане на имиджа все още съществува", каза Марк Оутън, главен изпълнителен директор на International Fur Federation.

Проучвания показват, че активистките движения влияят върху потребителските настроения. Yoox Net-a-Porter анкетира 24 хил. клиенти: 72% от тях казват, че социалните и екологичните съображения са повлияли върху решението им да си купят продукт от животинска кожа, докато 52% казват, че информацията за моралното и устойчиво производство на продукта би била определяща, за да направят избора си.

"Изобщо не сме разчитали на продуктите от животински кожи. За нас имаше смисъл да преустановим работата с тях", каза Сандра Кампос, изпълнителен директор на DVF.

Големите марки наистина не разчитат особено на продуктите от животинска кожа. Gucci например продава през 2017 г. продукти от кожа само за 10 млн. евро, което е 0.2% от приходите на компанията. Публикацията на Gucci в Instagram, която съобщава за включването й в списъка с компании, които спират работа с животински кожи, е събрала към момента 179 хил. харесвания.

Дори марки, които все още използват животинска кожа, признават променящите се нагласи. Fendi, която започва като кожухарски магазин, дефилира с все по-малко продукти от кожа на модните подиуми. Prada, към която бяха изпратени хилядите мейли през 2017 г., изискващи забраната на животински кожи за производството на продуктите й, не възнамерява към онзи момент да се включи в нарастващия списък с компании. Две години по-късно обратното е факт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Fendi Gucci Prada кожи мода

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 4604 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 922 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Надвиснали американски санкции водят до загуби за милиарди за китайски технологични гиганти

Компании, развиващи технологии за наблюдение, са подозирани в нарушаване на човешките права

Мицотакис - наследникът на династия, който иска да е аутсайдер

Гръцкият премиер поддържа имидж на представител на ново поколение политици, но някои го виждат като част от статуквото, банкрутирало страната

F-16 полетя към парламента

Управляващите искат да финализират купуването на изтребителите преди местните избори

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо