С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 май 2019, 11:30, 3030 прочитания

Prada продължава "без кожа"

Модната къща се присъединява към марките, които се отказаха от използването на животинска кожа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата италианска компания за луксозни продукти Prada съобщи, че спира използването на кожи за производството на продуктите си, съобщи BBC. Вече произведените ще продължат да се продават до изчерпване на количествата.

През 2017 г. модната къща беше атакувана от активисти, които според организацията Humane Society засилиха критиките си към нея заради продажбата на палта от лисици и норки. В сайта на модната къща вече няма налични артикули, изработени от животински кожи.


"Групата на Prada се присъединява към все по-големия списък от марки, които не използват животинска кожа и чието действие отговаря на променящите се нагласи на потребителите към животните", каза Джон Виндинг, председател на Fur Free Alliance. Алиансът за защита на животните е съставен от повече от 50 организации. Промяната ще влезе в сила от сезон пролет-лято 2020 г. и ще обхване и марките Miu Miu, Church’s и Car Shoe.

Движение "Анти-кожи" набира скорост

Списъкът с луксозни марки и търговци, които обръщат гръб на животинските кожи, се разширява. За последните близо две години към него се включват Yoox Net-a-Porter, Gucci, Michael Kors, Versace, Furla, Burberry и DVF. Всяка от компаниите заяви новата си политика, която е против обработването на животински кожи. Модната седмица в Лондон през септември 2017 г. се превърна в едно от първите най-големи модни събития, в които на модния подиум не бе представена никаква кожа, коментира Business of Fashion.



През 80-те години на миналия век носенето на животински кожи се определяше като признак за висок социален статут за жените. Глобалната търговия с кожи се определя на 40 млрд. долара. Според доклад на Fur Europe през 2015 г. са произведени 44 млн. животински кожи от норки, лисици, еноти и чинчили, което е 50% от световното производство. От доклада се вижда, че за периода 2013.-2014 г. в Европа са произведени кожи на стойност 43 637 450 евро.

Във века, в който живеем обаче, кожите са по-скоро определящи за имиджа и приходите на много компании. Поколението на милениалите критикува остро дейността на компаниите и определя за по-важно това, което марката предава като послание и ценност на клиентите, отколкото материалната му стойност.

Движението в защита на животните застига много марки. Calvin Klein спира използването на кожи през 1994 г. През същата година протича кампания на Petra с Наоми Кембъл и Кристи Търлингтън, която гласи "По-скоро гола, отколкото с кожа". В средата на 2000 г. Ralph Lauren, Tommy Hilfiger и Selfridges също приключват производството на продукти от животинска кожа. Следващи в списъка стават Hugo Boss през 2015 г. и Armani през 2016 г.

Проблеми с имиджа


"Марките са под огромен натиск за запазване на репутацията си от критиките в социалните мрежи. Дори след петгодишния период, в който се видяха промени... страхът от увреждане на имиджа все още съществува", каза Марк Оутън, главен изпълнителен директор на International Fur Federation.

Проучвания показват, че активистките движения влияят върху потребителските настроения. Yoox Net-a-Porter анкетира 24 хил. клиенти: 72% от тях казват, че социалните и екологичните съображения са повлияли върху решението им да си купят продукт от животинска кожа, докато 52% казват, че информацията за моралното и устойчиво производство на продукта би била определяща, за да направят избора си.

"Изобщо не сме разчитали на продуктите от животински кожи. За нас имаше смисъл да преустановим работата с тях", каза Сандра Кампос, изпълнителен директор на DVF.

Големите марки наистина не разчитат особено на продуктите от животинска кожа. Gucci например продава през 2017 г. продукти от кожа само за 10 млн. евро, което е 0.2% от приходите на компанията. Публикацията на Gucci в Instagram, която съобщава за включването й в списъка с компании, които спират работа с животински кожи, е събрала към момента 179 хил. харесвания.

Дори марки, които все още използват животинска кожа, признават променящите се нагласи. Fendi, която започва като кожухарски магазин, дефилира с все по-малко продукти от кожа на модните подиуми. Prada, към която бяха изпратени хилядите мейли през 2017 г., изискващи забраната на животински кожи за производството на продуктите й, не възнамерява към онзи момент да се включи в нарастващия списък с компании. Две години по-късно обратното е факт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Fendi Gucci Prada кожи мода

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 376 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 1 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 743 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Надвиснали американски санкции водят до загуби за милиарди за китайски технологични гиганти

Компании, развиващи технологии за наблюдение, са подозирани в нарушаване на човешките права

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10