Търсачка в САЩ предлага Конгресът да забрани на компаниите да проследяват лични данни

Основателят и главен изпълнителен директор на DuckDuckGo Габриел Вайнбърг смята, че е време да бъде въведена такава регулация

Хората често не осъзнават колко много информация за тях бива събирана в интернет пространството. Но главният изпълнителен директор на онлайн търсачката DuckDuckGo Габриел Вайнбърг е убеден, че щом те научат как технологичните гиганти като Google и Facebook използват личните им данни, ще изискват промяна.

"Компаниите получават достъп до историята на покупките, местоположенията, търсенията и страниците, които посещавате", казва Вайнбърг в един от последните епизоди на технологичния подкаст Recode Decode. "Когато посетите уебсайт, който съдържа реклама от една от тези мрежи, вашите данни биват предоставяни – компаниите в реално време се опитват да ви продадат реклама въз основа на цялата лична информация, която доброволно сте дали, без да осъзнаете", добавя той.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове