С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юни 2019, 8:40, 8142 прочитания

Световното първенство по футбол за жени: Интересът расте, проблемите остават

Интересът от зрители и брандове към тазгодишното издание е по-голям, но финансирането остава ниско

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Билетите за полуфинала и финала бяха продадени за 48 часа
Близо тридесет години след първото си издание Световното първенство по футбол за жени се радва на значително по-голям интерес. В осмото издание, започнало във Франция в петък, се включват 24 отбора, до момента са продадени 950 хил. билета, а очакванията са рекордът от 2015 г., когато 750 млн. души застанаха пред екраните, да бъде надминат.

Макар всеобщото усещане да е, че форматът най-накрая получава вниманието, което заслужава, значително по-ниското заплащане на жените футболисти спрямо мъжете продължава да е една от водещите теми.


"Ако Световното първенство за мъже достига до 3.5-4 млрд. души и генерира 6.5 млрд. долара приходи, тогава Световното първенство за жени, което има аудитория от 1 млрд. души, трябва да привлече поне 1.5 млрд. долара. Но не го прави", коментира президентът на FIFA Джиани Инфантино и допълва: "Затова трябва да инвестираме в спорта на жените".

Все повече интерес

"Продажбите на билети показват, че хората са развълнувани от надпреварата, и с нетърпение очакваме да видим стадионите във Франция пълни с фенове", коментира главният търговски директор на FIFA Филип льо Флок. От FIFA отчитат още, че медийният интерес за отразяване на събитието никога не е бил по-голям. Или както обобщава считаната за най-добрата футболистка на Англия Кели Смит пред CNN: "Когато аз се състезавах, имаше само два или три отбора, които потенциално можеха да спечелят Световната купа. Сега могат да бъдат изброени между шест и осем отбора, които потенциално могат да направят нещо специално на турнира, а това го прави по-конкурентен, прави го по-добър за гледане." В първенството тази година участват 24 отбора спрямо 12 през първото издание през 1991 г.



Според анализатори по-високото внимание към първенството се дължи на променящите се обществени нагласи, както и на факта, че това е първото издание след началото на #MeToo движението. Друг фактор е, че миналата година FIFA обяви петгодишната си глобална стратегия за развитие на женския спорт. Световната футболна централа си постави за задача до 2026 г. броят на жените по света, играещи футбол, да се удвои и да достигне 60 млн. Друга цел пред е да се увеличи броят на жените в управленски постове в организацията, като се очаква до 2022 г. поне една трета от членовете на комисиите да са жени.

Проблемите

Въпреки това наградният фонд тази година – 30 млн. долара, е два пъти над този през 2015 г., но е далеч под 400-те млн. долара, раздадени на Световното първенство по футбол за мъже през 2018 г. Според изследване на Съюза на професионалните футболисти FIFPro, проведено сред 3600 състезателки, средното им заплащане е 600 долара на месец.

Разликите в заплащането станаха причина австралийският отбор да заплаши, че ще съди федерацията, за да бъде изравнен наградният фонд между двете първенства. На 8 март т.г. 28 футболистки от националния отбор на САЩ пък заведоха съдебно дело срещу местната федерация заради това, че въпреки повечето си успехи спрямо мъжкия тим получават по-ниско възнаграждение. С рекламен клип за световното първенство германските състезателки отправиха призив за повече разпознаваемост и отхвърляне на половата дискриминация в спорта.

"Нужни са инвестиции. Това ще докара играта до нивата, които ще носят печалба на всички участващи", коментира пред Financial Times Ебру Коксал, председателка на английската кампания Women in Football. Изданието отчита, че повече познати футболни клубове създават свои женски отбори, както и че повече брандове имат интерес да се асоциират с жените състезателки. Според AdAge брандираните видеа със съдържание за първенството на жените са имали 72 млн. гладания, а сред компаниите с най-запомнящи се кампании са Nike, Visa и Qatar Airways.

"Ръстът на парите в женския футбол може да е нисък в абсолютни стойности, но в процентни расте експоненциално", обобщава Коксал.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

След сделки за газ и оръжие Тръмп остана доволен от визитата в Индия 1 След сделки за газ и оръжие Тръмп остана доволен от визитата в Индия

Това е най-важното партньорство за XXI век, заяви домакинът - премиерът Нарендра Моди

25 фев 2020, 473 прочитания

Големите азиатски икономики са засегнати от коронавируса Големите азиатски икономики са засегнати от коронавируса

Епидемията може да изтрие цял процентен пункт от растежа на Китай за тази година

25 фев 2020, 680 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Кой ще наследи Тереза Мей

И какви са възгледите му за Brexit

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10