Carrefour се разделя с китайския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Carrefour се разделя с китайския пазар

Reuters

Carrefour се разделя с китайския пазар

Френската компания продава мажоритарен дял от китайския си бизнес на Suning.com за 620 млн. ерво

2451 прочитания

Reuters

© Reuters


Carrefour, най-голямата верига за продажби на дребно в Европа, предприе решителна стъпка за излизането от китайския пазар. Веригата продаде по-голямата част от едва оцеляващите си магазини в неделя. Френската компания заяви, че се е договорила със Suning.com за продажбата на 80-процентен дял от Carrefour China, съобщи Financial Times.

Сделката оценява Suning на 1.4 млрд. евро. Китайската компания оперира в повече от 700 града, с над 8880 магазина. Очаква се операцията да приключи до края на годината, след като получи регулаторни одобрения. "Сделката предлага на Carrefour няколко ликвидни прозореца, през които компанията да продаде и останалия 20% дял в Китай.", добави търговецът.

Какво доведе до продажбата

Анализатори от HSBC предупредиха през февруари, че компанията и нейният главен изпълнителен директор, Александър Бомпард, са в затруднено положение на китайския пазар. "В Китай Carrefour продължава да отчита спад в продажбите от 5.9% заедно с влошаване през четвъртото тримесечие за 2018 г., където се вижда спад от 6.2% ", обясни HSBC в съобщение до клиентите.

Carrefour, която е в ценова война с местните си френски конкуренти като E.Leclerc, Casino и Auchan, вдигна своите цели за намаляване на разходите, като част от плана си за трансформация, заложен до 2022 г.

Веригата се опитва да ограничи зависимостта си от хипермаркетите, като се възползва от удобствата на е-търговията, където се конкурира с немски дискаунтъри и онлайн групи като Amazon. Акциите на търговеца за тази година се покачват с 14%, въпреки че Ник Култър, анализатор от Citi, наскоро каза, че "Carrefour все още е в процес на работа".

23 години на китайска земя

Carrefour навлиза на китайския пазар през 1995 г. и управлява мрежа от 210 хипермаркета и 24 магазина в страната. Миналата година китайският бизнес на компанията генерира нетни продажби от 3.6 млрд. евро и печалба преди лихви, такси, данъци и амортизация от 66 млн. евро.

Carrefour, най-голямата верига за продажби на дребно в Европа, предприе решителна стъпка за излизането от китайския пазар. Веригата продаде по-голямата част от едва оцеляващите си магазини в неделя. Френската компания заяви, че се е договорила със Suning.com за продажбата на 80-процентен дял от Carrefour China, съобщи Financial Times.

Сделката оценява Suning на 1.4 млрд. евро. Китайската компания оперира в повече от 700 града, с над 8880 магазина. Очаква се операцията да приключи до края на годината, след като получи регулаторни одобрения. "Сделката предлага на Carrefour няколко ликвидни прозореца, през които компанията да продаде и останалия 20% дял в Китай.", добави търговецът.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Нищо не се разбира. Кога са ги продали тези едвам оцеляващи магазини? Със сегашната сделка ли? Сегашната сделка е за китайския филиал, не за магазини.

    Ако китайската компания едвам креташе, нямаше да е на печалба (според същата статия).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK