С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 юни 2019, 9:30, 2248 прочитания

Carrefour се разделя с китайския пазар

Френската компания продава мажоритарен дял от китайския си бизнес на Suning.com за 620 млн. ерво

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Carrefour, най-голямата верига за продажби на дребно в Европа, предприе решителна стъпка за излизането от китайския пазар. Веригата продаде по-голямата част от едва оцеляващите си магазини в неделя. Френската компания заяви, че се е договорила със Suning.com за продажбата на 80-процентен дял от Carrefour China, съобщи Financial Times.

Сделката оценява Suning на 1.4 млрд. евро. Китайската компания оперира в повече от 700 града, с над 8880 магазина. Очаква се операцията да приключи до края на годината, след като получи регулаторни одобрения. "Сделката предлага на Carrefour няколко ликвидни прозореца, през които компанията да продаде и останалия 20% дял в Китай.", добави търговецът.


Какво доведе до продажбата

Анализатори от HSBC предупредиха през февруари, че компанията и нейният главен изпълнителен директор, Александър Бомпард, са в затруднено положение на китайския пазар. "В Китай Carrefour продължава да отчита спад в продажбите от 5.9% заедно с влошаване през четвъртото тримесечие за 2018 г., където се вижда спад от 6.2% ", обясни HSBC в съобщение до клиентите.

Carrefour, която е в ценова война с местните си френски конкуренти като E.Leclerc, Casino и Auchan, вдигна своите цели за намаляване на разходите, като част от плана си за трансформация, заложен до 2022 г.



Веригата се опитва да ограничи зависимостта си от хипермаркетите, като се възползва от удобствата на е-търговията, където се конкурира с немски дискаунтъри и онлайн групи като Amazon. Акциите на търговеца за тази година се покачват с 14%, въпреки че Ник Култър, анализатор от Citi, наскоро каза, че "Carrefour все още е в процес на работа".

23 години на китайска земя


Carrefour навлиза на китайския пазар през 1995 г. и управлява мрежа от 210 хипермаркета и 24 магазина в страната. Миналата година китайският бизнес на компанията генерира нетни продажби от 3.6 млрд. евро и печалба преди лихви, такси, данъци и амортизация от 66 млн. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 4 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 2916 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 557 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple предупреди, че нови мита срещу Китай ще засегнат конкурентоспособността й

Тарифите ще доведат до драстично увеличение на цените на продуктите на компанията

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10