С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 авг 2019, 15:44, 3564 прочитания

Проблемите в германската автомобилна индустрия растат

Търговското напрежение, свиването на пазара в Китай и преминаването към електромобилите са само някои от проблемите в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една лоша новина след друга. Така може да се опише германската автомобилна индустрия в последно време, а проблемите засягат както големи концерни, така и по-малки производители. Само тази година Daimler четири пъти намали прогнозата си за печалба, миналата седмица производителят на съоръжения за индустрията Eisenmann влезе в процедура по несъстоятелност, а днес най-големият производител на авточасти в Европа - Continental, обяви, че планира да свие драстично разходите след срив в печалбата през второто тримесечие. Всички тези новини носят неприятното усещане, че проблемите на германската автоиндустрия тепърва ще се увеличават.

Проблемите


За германската автоиндустрия те започнаха през 2015 г. с "Дизелгейт", но ситуацията се влоши допълнително през втората половина на 2018 г. заради рязък спад на продажбите. Сега икономисти и анализатори се опасяват от негативните ефекти на ескалиралия търговски конфликт между САЩ и Китай, свиването на пазара в Китай, опасността от "твърд" Brexit на 31 октомври, както и въпроса със скъпото преминаване към електрически автомобили.

"Германската автомобилна индустрия има сериозни конюнктурни проблеми, има спад в продажбите и производството", коментира наскоро автомобилният експерт Щефан Брацел в интервю за Deutsche Welle, което "Капитал" препубликува.

В Китай - ключов експортен пазар, продажбите на автомобили са спаднали с 4% до малко под 23 млн. през 2018 г., а за първото шестмесечие на тази година се наблюдава спад от 14%, показват данните на индустрията. Обезкуражаващи са и последните данни на националната статистика, които показват, че индустриалното производство в Германия се е свило с 1.5% през юни на месечна база, което е доста под очакванията на икономистите, чиято консенсусна прогноза в анкетата на Reuters беше за увеличение с 0.4%. От Федералната статистическа служба на Германия (Destatis) отбелязват, че резултатът бележи спад от 5.2% спрямо същия период миналата година.



По-големият проблем обаче е необходимостта от мащабни инвестиции в преминаването към електрически и автономни автомобили от страна на големите играчи. "Всички те трябва да намалят разходите, защото се нуждаят от пари за инвестиции, а това се отразява и на доставчиците им", коментира ситуацията Брацел пред в. Financial Times. Пример - за целта само Volkswagen планира да отдели 44 млрд. евро в следващите няколко години и това, след като справянето с дизеловия скандал струва на концерна други 25 млрд., отбелязва ARD.

Последствията

За момента германската икономика е сравнително здрава, като безработицата е на почти историческо дъно, но нагласите на бизнеса са отрицателни във всички сектори освен строителството, отбелязва FT. Миналата седмица Бундесбанк заяви, че брутният вътрешен продукт (БВП) най-вероятно ще се свие през второто тримесечие и няма сигнали за "възстановяване на вноса и износа".

Всичко това насочва погледите към мотора на германската икономика - автомобилният сектор осигурява над 800 хил. работни места в страната и генерира близо 5% от БВП, но прогнозите там са мрачни. "За момента не виждаме никакви позитивни сигнали", коментира състоянието на автоиндустрията Брацел за DW и добавя: "Конюнктурно сме в една изключителна тежка фаза."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайският икономически ръст се понижи до ново дъно от 6% Китайският икономически ръст се понижи до ново дъно от 6%

Най-ниският резултат от близо 30 години добавя допълнително напрежение на глобалната икономика

19 окт 2019, 185 прочитания

Защо Франция не иска Северна Македония и Албания 5 Защо Франция не иска Северна Македония и Албания

Скопие и Тирана може да останат задълго във фризера на ЕС и да не получат дата за преговори за членство

18 окт 2019, 5166 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Гърция започва да глобява с минимум 50 евро за пушене на закрито

Законодателството срещу тютюнопушенето на обществени места съществува от 10 години, но досега просто не се спазваше

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10