Планът за най-дългия тунел под море в света срещна първата си пречка

Естония отказва да даде съгласието си за изграждането му, защото чака повече детайли за финансирането

Самият тунел може да бъде икономически възможен при публично-частно партньорство и усвояване на европейски средства
Самият тунел може да бъде икономически възможен при публично-частно партньорство и усвояване на европейски средства    ©  Finest Bay Area Development
Самият тунел може да бъде икономически възможен при публично-частно партньорство и усвояване на европейски средства
Самият тунел може да бъде икономически възможен при публично-частно партньорство и усвояване на европейски средства    ©  Finest Bay Area Development

Тази година беше одобрено финансиране от 15 млрд. евро за проекта, предвиждащ изграждането на най-дългия железопътен тунел под морето, който да свързва Финландия и Естония. Планът обаче вече се сблъска с първия си проблем - бившата съветска република иска повече детайли относно начина на финансиране и бизнес плана, преди да даде окончателното си съгласие.

"Нужно ни е да знаем откъде ще дойдат средствата и в какъв размер ще са", коментира естонският министър на икономиката Таави Аас в интервю за Bloomberg. "Къде е гаранцията, че всъщност този проект ще бъде завършен? Неговият разработчик не успя да отговори на въпроса колко хора се очаква въобще да пътуват по този начин", добавя той.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се