Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 2019, 15:10, 4061 прочитания

Планът за най-дългия тунел под море в света срещна първата си пречка

Естония отказва да даде съгласието си за изграждането му, защото чака повече детайли за финансирането

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази година беше одобрено финансиране от 15 млрд. евро за проекта, предвиждащ изграждането на най-дългия железопътен тунел под морето, който да свързва Финландия и Естония. Планът обаче вече се сблъска с първия си проблем - бившата съветска република иска повече детайли относно начина на финансиране и бизнес плана, преди да даде окончателното си съгласие.

"Нужно ни е да знаем откъде ще дойдат средствата и в какъв размер ще са", коментира естонският министър на икономиката Таави Аас в интервю за Bloomberg. "Къде е гаранцията, че всъщност този проект ще бъде завършен? Неговият разработчик не успя да отговори на въпроса колко хора се очаква въобще да пътуват по този начин", добавя той.


Тунелът, свързващ Хелзинки с Талин, ще е дълъг повече от 100 километра и изисква изграждането на поне един изкуствен остров. Автор на проекта е финландският предприемач Петър Вестербака, който е известен като разработчик на видеоиграта Angry Birds. Финансирането на проекта всъщност се предвижда да дойде от китайската Touchstone Capital Partners, която през март заяви готовността си да покрие всички разходи по него.

Една трета от финансирането ще бъде под формата на инвестиция, като на Touchstone ще бъде предоставен миноритарен дял в проектната компания, а две трети ще са дългово финансиране съгласно меморандума за разбирателство, който Естония и Финландия готвят.

Самият тунел може да бъде икономически възможен при публично-частно партньорство и усвояване на европейски средства. Проучване на двете държави от миналата година показва, че за осъществяването му ще са нужни европейски средства от 13 до 20 млрд. долара (което е 40% от общата му стойност). Според Аас обаче очакваните резултати от проучването трудно ще отговорят на плановете на Вестербака.



"Това не става просто така"

"Работим по предоставянето на по-детайлни отговори на правителството, за да може решението да бъде взето възможно най-скоро", казва адвокатът от страна на разработчика Поул Кунап. Някои от нещата, които иска да разбере Естония, ще станат ясни едва след като се проведат допълнителни проучвания, когато правителството одобри проекта, казва още той.

Финландското правителство все още не е дискутирало проекта за тунела и той не е част от неговата политическа програма, твърди Сабина Линдстрьом, която е генерален директор на отдел в транспортното министерство на страната.

"Водихме неофициални разговори с колегите от Естония съобразно тяхната идея за изготвянето на меморандум за разбирателство, но все още не са ни пратили официално запитване, което да подпишем", казва тя.

Според писмо на Ааб Естония очаква това да се случи този месец. Но е неотложно предоставянето на повече детайли по проекта, смята той.

"Ако разработчикът заяви днес, че не са нужни никакви гаранции от страна на правителствата, не можем да им позволим да започнат работа по тунела. Това просто не работи така", казва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бърни Сандърс се отказа от кандидатурата си за президент на САЩ Бърни Сандърс се отказа от кандидатурата си за президент на САЩ

Битката през ноември вече със сигурност ще бъде Тръмп срещу Байдън

8 апр 2020, 231 прочитания

Франция е влязла в рецесия – БВП е спаднал с 6% през първото тримесечие Франция е влязла в рецесия – БВП е спаднал с 6% през първото тримесечие

Перспективите до края на годината се влошават, смята централната банка

8 апр 2020, 517 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Тръмп атакува Фед, защото икономиката не успява да отговори на амбициозните му цели

Американският президент се притеснява, че това може да е пречка за преизбирането му

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10