Facebook ще спре да следи потребителите извън социалната мрежа, ако те го поискат
19 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook ще спре да следи потребителите извън социалната мрежа, ако те го поискат

Facebook ще позволи на потребителите да видят каква информация е събрала за тях чрез други сайтове и приложения

Facebook ще спре да следи потребителите извън социалната мрежа, ако те го поискат

Компанията променя политиката си по отношение на събиране на данни, което може да се отрази на приходите

2661 прочитания

Facebook ще позволи на потребителите да видят каква информация е събрала за тях чрез други сайтове и приложения

© Reuters


Facebook обяви, че ще позволи на потребителите да виждат и контролират данните, които социалната мрежа събира за навиците им за сърфиране в други приложения и сайтове в интернет, съобщава Reuters. Компанията на Марк Зукърбърг обяви в блога си, че е пуснала нов инструмент в Ирландия, Южна Корея и Испания, който ще стане достъпен в целия свят през следващите месеци.

Ако потребителите пожелаят, инструментът ще им позволи да "прекъснат връзката" на събраната от социалната мрежа информация със своя акаунт в платформата. Обичайната практика обаче ще остане масовото събиране на данни от почти всички действия на потребителите в интернет.

Решение във време на критики

Facebook отдавна поддържа подобни спорни практики и бе обект на съдебно дело в Белгия заради тях. Чрез плъгините за "харесвания" и "споделяния", вградени в други сайтове, тя получава данни за сърфирането на потребителите, дори когато те не са в социалната мрежа или ако изобщо нямат акаунт.

"Няма да знаем кои сайтове сте посетили или какво сте правили там, нито ще използваме данните, връзката с които сте изтрили, за да таргетираме към вас реклами във Facebook, Instagram или Messenger", се казва в съобщението, публикувано в сайта на компанията.

Компанията нарича тези данни Off-Facebook Activity и функцията за изтриването им ще е достъпна за начало в Ирландия, Южна Корея и Испания

Решението на компанията идва в момент, в който тя се сблъсква с остри критики от правителства и регулатори заради проблемите ѝ с опазване на потребителската информация. През юли Facebook се съгласи да плати 5 млрд. долара, за да сключи споразумение по този въпрос с Федералната търговска комисия на САЩ.

"Вярваме, че информацията за активността извън Facebook е много ценна за компанията, като ѝ позволява да предлага на рекламодатели да стигат до потребители, които вече са показали известен интерес към техните продукти или услуги", коментира анализаторът на Atlantic Equities Джеймс Кордуел.

По-малко реклами?

Компанията печели основно от реклами и предлага инструменти за рекламодатели, с които те могат да таргетират потенциални клиенти. Всяка промяна към понижаване на ефективността в рекламното таргетиране засяга приходите на Facebook. През последното тримесечие приходите на социалната мрежа от реклами са достигнали близо 17 млрд. долара.

Сега Facebook твърди, че ако потребител изтрие данните за своята активност извън социалната мрежа, ще бъде премахната информацията, която приложенията и уебсайтовете избират да изпращат.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK