С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2019, 11:10, 2187 прочитания

Facebook ще спре да следи потребителите извън социалната мрежа, ако те го поискат

Компанията променя политиката си по отношение на събиране на данни, което може да се отрази на приходите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook обяви, че ще позволи на потребителите да виждат и контролират данните, които социалната мрежа събира за навиците им за сърфиране в други приложения и сайтове в интернет, съобщава Reuters. Компанията на Марк Зукърбърг обяви в блога си, че е пуснала нов инструмент в Ирландия, Южна Корея и Испания, който ще стане достъпен в целия свят през следващите месеци.

Ако потребителите пожелаят, инструментът ще им позволи да "прекъснат връзката" на събраната от социалната мрежа информация със своя акаунт в платформата. Обичайната практика обаче ще остане масовото събиране на данни от почти всички действия на потребителите в интернет.


Решение във време на критики

Facebook отдавна поддържа подобни спорни практики и бе обект на съдебно дело в Белгия заради тях. Чрез плъгините за "харесвания" и "споделяния", вградени в други сайтове, тя получава данни за сърфирането на потребителите, дори когато те не са в социалната мрежа или ако изобщо нямат акаунт.

"Няма да знаем кои сайтове сте посетили или какво сте правили там, нито ще използваме данните, връзката с които сте изтрили, за да таргетираме към вас реклами във Facebook, Instagram или Messenger", се казва в съобщението, публикувано в сайта на компанията.



Компанията нарича тези данни Off-Facebook Activity и функцията за изтриването им ще е достъпна за начало в Ирландия, Южна Корея и Испания

Решението на компанията идва в момент, в който тя се сблъсква с остри критики от правителства и регулатори заради проблемите ѝ с опазване на потребителската информация. През юли Facebook се съгласи да плати 5 млрд. долара, за да сключи споразумение по този въпрос с Федералната търговска комисия на САЩ.

"Вярваме, че информацията за активността извън Facebook е много ценна за компанията, като ѝ позволява да предлага на рекламодатели да стигат до потребители, които вече са показали известен интерес към техните продукти или услуги", коментира анализаторът на Atlantic Equities Джеймс Кордуел.

По-малко реклами?

Компанията печели основно от реклами и предлага инструменти за рекламодатели, с които те могат да таргетират потенциални клиенти. Всяка промяна към понижаване на ефективността в рекламното таргетиране засяга приходите на Facebook. През последното тримесечие приходите на социалната мрежа от реклами са достигнали близо 17 млрд. долара.

Сега Facebook твърди, че ако потребител изтрие данните за своята активност извън социалната мрежа, ще бъде премахната информацията, която приложенията и уебсайтовете избират да изпращат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕС обмисля да даде отсрочка за Brexit до 31 януари 1 ЕС обмисля да даде отсрочка за Brexit до 31 януари

Това ще стане, ако Борис Джонсън не успее да прокара ревизираната си сделка през парламента тази седмица

21 окт 2019, 489 прочитания

Медиите в Австралия масово протестират срещу прекалената секретност на властите Медиите в Австралия масово протестират срещу прекалената секретност на властите

Журналисти и медии са атакувани, след като за последните 2 години са приети 22 закона за националната сигурност

21 окт 2019, 395 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
САЩ обмислят данъчни облекчения, за да стимулират икономиката

Тръмп настоява, че икономиката е в добро състояние, но страховете за забавяне се трупат

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10