Германският двигател - почти на празни обороти
Състоянието на най-голямата икономика в Европа е проблемно, но не и тревожно


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Представете си Германия като много голяма и зависима от износа компания за коли, чието състояние има пряко влияние в Европа и в България в частност. Европейският пазар не расте достатъчно и отдавна е отеснял, всеки момент ще се отдели британският сегмент, а и трябва да се пренастройват производствените линии за новите екостандарти. В Китай вече няма данъчни стимули, в САЩ не купуват ентусиазирано и президентът им току заплашва с търговски санкции. Вдигащи се нови протекционистични бариери заплашват веригите за доставки и оскъпяват износа на крайни продукти. Клиентите все по-често изчакват да видят ефекта от новите технологии в сектора и от споделения транспорт.
Добрата новина е, че поне лихвите са ниски, дори отрицателни, и вероятно точно сега е моментът да се увеличи вземането на заеми и да се инвестира в социални и инфраструктурни разходи, за което търговските партньори и подизпълнители отдавна призовават. Управляващите обаче държат да не се нарушава принципът за балансиран бюджет.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.