С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 ное 2019, 12:45, 1704 прочитания

САЩ може и да се откажат от митата върху вноса на автомобили от ЕС

Според търговския министър Уилбър Рос са проведени "добри разговори" с компаниите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
САЩ може и да не наложат мита върху вноса на автомобили през ноември, след като американският министър на търговията Уилбър Рос обяви, че са били проведени "добри разговори" с производители от Европейския съюз, Япония и друг региони.

Белият дом се съгласи през май да отложи влизането в сила на митата върху вносните коли и авточасти с шест месеца, като през това време Вашингтон трябваше да проведе преговори с Европейската комисия и Токио. През миналия месец администрацията на президента Доналд Тръмп сключи споразумение с Япония, а с Брюксел тепърва трябва да бъде договорена сделка.


Надежда

Надяваме се, че преговорите, които проведохме с отделни компании за плановете им за капиталови инвестиции, ще са достатъчно ползотворни, за да не бъде необходимо да влиза в сила (секция) 232, може дори да не бъде необходимо да влиза и частично в сила, заявява Рос, цитиран от Bloomberg. Той има предвид разследването по секция 232 от Търговския закон на САЩ, която е свързана с националната сигурност. Вашингтон заплаши да наложи мита върху вноса на автомобили и части от ЕС, с аргумента че има риск за националната сигурност.

"Проведохме много добри разговори с нашите европейски приятели, с нашите японски приятели, с нашите корейски приятели", каза Рос в Банкок, където участва в регионална среща. Южна Корея по-рано беше изключена от прилагането на каквито и да е било бъдещи мита, тъй като успя да предоговори сделката си със САЩ за свободна търговия.



Отношенията между ЕС и САЩ обаче не са напреднали много след последната среща в Белия дом между Тръмп и отиващия си председател на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер. Търговските разговори още не са започнали, като основен препъникамък се очертава това, че САЩ и ЕС публикуваха противоречащи си директиви за преговорите – Вашингтон настоява за включването на земеделието в тях, а Брюксел категорично изключва такава възможност.

Еврокомисарят за търговията Сесилия Малмстрьом заяви през септември, че се надява крайният срок за влизане в сила на митата за автомобилите да бъде удължен. Позицията на ЕС остава, че автомобилите, произведени в съюза, не са заплаха за сигурността на САЩ и не трябва да бъдат облагани с мита. САЩ вече наложиха мита върху вноса на желязо и алуминий от ЕС, като оправдаха мерките отново със заплахата за националната сигурност.

Американският министър на търговията Рос изрази положително отношение към търговската сделка с Китай и предположи, че облагането с мита на американските потребители на произведени в Европа автомобили може да не е необходимо. Струва си да се отбележи, че това е мнението на търговския секретар, но то не носи тежестта на туит на Тръмп, пише в дневния си коментар главният икономист на швейцарската банка UBS Пол Донован.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Процесът за импийчмънт на Тръмп става публичен от днес Процесът за импийчмънт на Тръмп става публичен от днес

Според републиканците разследването е едностранчиво, а президентът заявява, че е невинен

13 ное 2019, 397 прочитания

Еманюел Макрон: Ако Европа не се събуди, ще изгуби контрола върху съдбата си 8 Еманюел Макрон: Ако Европа не се събуди, ще изгуби контрола върху съдбата си

Цялото интервю на френския президент пред The Economist, което предизвика вълна от реакции в Европа

13 ное 2019, 3178 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Макрон защитава интересите на ЕС в Китай

Френският президент е обезпокоен, че Европа ще бъде големият губещ от търговската сделка между Вашингтон и Пекин

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10