САЩ може и да се откажат от митата върху вноса на автомобили от ЕС
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

САЩ може и да се откажат от митата върху вноса на автомобили от ЕС

Позицията на ЕС остава, че автомобилите, произведени в съюза, не са заплаха за сигурността на САЩ и не трябва да бъдат облагани с мита

САЩ може и да се откажат от митата върху вноса на автомобили от ЕС

Според търговския министър Уилбър Рос са проведени "добри разговори" с компаниите

2053 прочитания

Позицията на ЕС остава, че автомобилите, произведени в съюза, не са заплаха за сигурността на САЩ и не трябва да бъдат облагани с мита

© Reuters


САЩ може и да не наложат мита върху вноса на автомобили през ноември, след като американският министър на търговията Уилбър Рос обяви, че са били проведени "добри разговори" с производители от Европейския съюз, Япония и друг региони.

Белият дом се съгласи през май да отложи влизането в сила на митата върху вносните коли и авточасти с шест месеца, като през това време Вашингтон трябваше да проведе преговори с Европейската комисия и Токио. През миналия месец администрацията на президента Доналд Тръмп сключи споразумение с Япония, а с Брюксел тепърва трябва да бъде договорена сделка.

Надежда

Надяваме се, че преговорите, които проведохме с отделни компании за плановете им за капиталови инвестиции, ще са достатъчно ползотворни, за да не бъде необходимо да влиза в сила (секция) 232, може дори да не бъде необходимо да влиза и частично в сила, заявява Рос, цитиран от Bloomberg. Той има предвид разследването по секция 232 от Търговския закон на САЩ, която е свързана с националната сигурност. Вашингтон заплаши да наложи мита върху вноса на автомобили и части от ЕС, с аргумента че има риск за националната сигурност.

"Проведохме много добри разговори с нашите европейски приятели, с нашите японски приятели, с нашите корейски приятели", каза Рос в Банкок, където участва в регионална среща. Южна Корея по-рано беше изключена от прилагането на каквито и да е било бъдещи мита, тъй като успя да предоговори сделката си със САЩ за свободна търговия.

Отношенията между ЕС и САЩ обаче не са напреднали много след последната среща в Белия дом между Тръмп и отиващия си председател на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер. Търговските разговори още не са започнали, като основен препъникамък се очертава това, че САЩ и ЕС публикуваха противоречащи си директиви за преговорите – Вашингтон настоява за включването на земеделието в тях, а Брюксел категорично изключва такава възможност.

Еврокомисарят за търговията Сесилия Малмстрьом заяви през септември, че се надява крайният срок за влизане в сила на митата за автомобилите да бъде удължен. Позицията на ЕС остава, че автомобилите, произведени в съюза, не са заплаха за сигурността на САЩ и не трябва да бъдат облагани с мита. САЩ вече наложиха мита върху вноса на желязо и алуминий от ЕС, като оправдаха мерките отново със заплахата за националната сигурност.

Американският министър на търговията Рос изрази положително отношение към търговската сделка с Китай и предположи, че облагането с мита на американските потребители на произведени в Европа автомобили може да не е необходимо. Струва си да се отбележи, че това е мнението на търговския секретар, но то не носи тежестта на туит на Тръмп, пише в дневния си коментар главният икономист на швейцарската банка UBS Пол Донован.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK