С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 ное 2019, 12:00, 2297 прочитания

Германия планира да увеличи с 50% субсидиите за купуване на електрически автомобили

Амбицията на Берлин е до 2030 г. по пътищата в страната да има 10 млн. такива коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германия планира да увеличи с 50% безвъзмездната помощ, която се отпуска на купувачите на електрически автомобили, за пет години от 2020 г. Това се казва в правителствен документ, видян от Reuters, който е най-новата част от серия от мерки за ускоряване на продажбите на превозни средства с ниски емисии.

Според документа, който трябва да бъде обсъден на среща на държавни служители и представители на автомобилни компании, субсидиите при зареждащи се от контакта хибриди (плъгин) ще се повишат от 3000 до 4500 евро. За превозни средства на цена над 40 хил. евро безвъзмездната помощ ще нарасне до 5000 евро.


В подкрепа на Volkswagen

Правителството си е поставило за цел 10 млн. електрически автомобила да се движат по пътищата на страната до 2030 г., което е част от политиката на страната да навакса изоставането в сектора в сравнение с конкурентите в САЩ и Китай.

Документът излезе на бял свят в деня, в който канцлерът Ангела Меркел изнесе реч в обновения завод на Volkswagen в Цвикау, където компанията даде старт на масово производство на своя електромобил ID.3, който ще струва около 30 хил. евро. Това е първата комерсиална масова кола на Volkswagen, базирана на технология, разработена единствено за автомобили с батерии. Досега около 35 хил. броя от този модел са били поръчани от клиентите, като моделът се смята за жизненоважна инвестиция за защита на работните места.



"Вече можем да кажем, че Цвикау е стълб на днешната германска автомобилна индустрия и на нейното бъдеще", каза Меркел при откриването. "Нашата задача като политици е да създадем рамка, в която да се реализират нови технологични иновации."

Посещението на германския канцлер Ангела Меркел в обновения завод за електрически автомобили в Цвикау подчертава големия залог, който направиха както Меркел, така и главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс.

Критиците на Меркел твърдят, че действа твърде меко спрямо автомобилната индустрия и не е успяла да постигне по-значим напредък в ограничаването на емисиите на парникови газове. В същото време Херберт Дийс се опитва да направлява скъпия преход към електромобили, без да създаде проблеми на един от стълбовете на германската индустрия.

Повече станции за зареждане

Меркел заяви, че правителството ще инвестира 3.5 млрд. евро до 2035 г. в изграждането на станции за зареждане на електрически автомобили. В неделя в редовния си подкаст тя каза, че на Германия са нужни 1 млн. зарядни станции до 2030 г., и призова производителите на автомобили и комуналните компании да изиграят своята роля в изграждането на необходимата инфраструктура. Източник на агенцията е заявил, че BMW планира да изгради 4000 станции за зареждане на електрически автомобили.

През септември по време на автомобилното изложение във Франкфурт производителите на автомобили в Европа предупредиха правителствата, че правилата на ЕС за намаляване на вредните емисии могат да бъдат пагубни за печалбите и работните места, тъй като основните клиенти не купуват електрически превозни средства.

Германските производители на автомобили ускоряват плановете си за пускане на електрически превозни средства под натиск на Европейския съюз вредните емисии от въглероден двуокис да се намалят с 37.5% между 2021 и 2030 г., след като са се понижили с 40% между 2007 и 2021 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Протестите в Хонконг клатят целия проект на Си Дзинпин 1 Протестите в Хонконг клатят целия проект на Си Дзинпин

Те подкопават централния стълб в патриотичната мантра на китайския президент, че всички китайци искат обединение

20 ное 2019, 402 прочитания

Малта задържа бизнесмен за убийството на журналистката Дафне Галиция Малта задържа бизнесмен за убийството на журналистката Дафне Галиция

Арестуван е един от най-влиятелните предприемачи в страната

20 ное 2019, 586 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Тръмп обмисля да премахне някои мита върху китайски стоки

Това би улеснило сключването на частична търговска сделка между Вашингтон и Пекин още този месец

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10