Германия планира да увеличи с 50% субсидиите за купуване на електрически автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германия планира да увеличи с 50% субсидиите за купуване на електрически автомобили

Канцлерът Ангела Меркел изнесе реч в обновения завод на Volkswagen в Цвикау, където компанията даде старт на масово производство на своя електромобил ID.3

Германия планира да увеличи с 50% субсидиите за купуване на електрически автомобили

Амбицията на Берлин е до 2030 г. по пътищата в страната да има 10 млн. такива коли

Кирил Кирчев
3300 прочитания

Канцлерът Ангела Меркел изнесе реч в обновения завод на Volkswagen в Цвикау, където компанията даде старт на масово производство на своя електромобил ID.3

© Reuters


Германия планира да увеличи с 50% безвъзмездната помощ, която се отпуска на купувачите на електрически автомобили, за пет години от 2020 г. Това се казва в правителствен документ, видян от Reuters, който е най-новата част от серия от мерки за ускоряване на продажбите на превозни средства с ниски емисии.

Според документа, който трябва да бъде обсъден на среща на държавни служители и представители на автомобилни компании, субсидиите при зареждащи се от контакта хибриди (плъгин) ще се повишат от 3000 до 4500 евро. За превозни средства на цена над 40 хил. евро безвъзмездната помощ ще нарасне до 5000 евро.

В подкрепа на Volkswagen

Правителството си е поставило за цел 10 млн. електрически автомобила да се движат по пътищата на страната до 2030 г., което е част от политиката на страната да навакса изоставането в сектора в сравнение с конкурентите в САЩ и Китай.

Документът излезе на бял свят в деня, в който канцлерът Ангела Меркел изнесе реч в обновения завод на Volkswagen в Цвикау, където компанията даде старт на масово производство на своя електромобил ID.3, който ще струва около 30 хил. евро. Това е първата комерсиална масова кола на Volkswagen, базирана на технология, разработена единствено за автомобили с батерии. Досега около 35 хил. броя от този модел са били поръчани от клиентите, като моделът се смята за жизненоважна инвестиция за защита на работните места.

"Вече можем да кажем, че Цвикау е стълб на днешната германска автомобилна индустрия и на нейното бъдеще", каза Меркел при откриването. "Нашата задача като политици е да създадем рамка, в която да се реализират нови технологични иновации."

Посещението на германския канцлер Ангела Меркел в обновения завод за електрически автомобили в Цвикау подчертава големия залог, който направиха както Меркел, така и главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс.

Критиците на Меркел твърдят, че действа твърде меко спрямо автомобилната индустрия и не е успяла да постигне по-значим напредък в ограничаването на емисиите на парникови газове. В същото време Херберт Дийс се опитва да направлява скъпия преход към електромобили, без да създаде проблеми на един от стълбовете на германската индустрия.

Повече станции за зареждане

Меркел заяви, че правителството ще инвестира 3.5 млрд. евро до 2035 г. в изграждането на станции за зареждане на електрически автомобили. В неделя в редовния си подкаст тя каза, че на Германия са нужни 1 млн. зарядни станции до 2030 г., и призова производителите на автомобили и комуналните компании да изиграят своята роля в изграждането на необходимата инфраструктура. Източник на агенцията е заявил, че BMW планира да изгради 4000 станции за зареждане на електрически автомобили.

През септември по време на автомобилното изложение във Франкфурт производителите на автомобили в Европа предупредиха правителствата, че правилата на ЕС за намаляване на вредните емисии могат да бъдат пагубни за печалбите и работните места, тъй като основните клиенти не купуват електрически превозни средства.

Германските производители на автомобили ускоряват плановете си за пускане на електрически превозни средства под натиск на Европейския съюз вредните емисии от въглероден двуокис да се намалят с 37.5% между 2021 и 2030 г., след като са се понижили с 40% между 2007 и 2021 г.

Германия планира да увеличи с 50% безвъзмездната помощ, която се отпуска на купувачите на електрически автомобили, за пет години от 2020 г. Това се казва в правителствен документ, видян от Reuters, който е най-новата част от серия от мерки за ускоряване на продажбите на превозни средства с ниски емисии.

Според документа, който трябва да бъде обсъден на среща на държавни служители и представители на автомобилни компании, субсидиите при зареждащи се от контакта хибриди (плъгин) ще се повишат от 3000 до 4500 евро. За превозни средства на цена над 40 хил. евро безвъзмездната помощ ще нарасне до 5000 евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK