С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 ное 2019, 9:33, 5146 прочитания

ЕС поставя нови условия за безопасността на автомобилите след 2022 г.

Новият регламент за обща безопасност ще се отрази предимно на ниския клас и базовите модели автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съветът на Европейския съюз официално прие решение, според което от средата на 2022 г. всички нови автомобили, които се пускат на пазара в страни - членки на ЕС, трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност. Според новия регламент всички моторни превозни средства - включително камиони, автобуси, микробуси и други - ще трябва да имат интелигентно регулиране на скоростта, предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача, аварийни стоп сигнали, детектор при заден ход, записващи устройства, както и по-лесна възможност за монтиране на блокиращо устройство при употреба на алкохол.

За леките автомобили и микробусите ще има и допълнителни изисквания при мерките за безопасност като усъвършенствани системи за аварийно спиране, системи за поддържане на лентата, разширени зони за защита на главата от удар и други.


Новите правила

Новите правила се появяват десет години след предишния подобен пакет промени. Регламентът за общата безопасност, както се нарича официално документът, трябва да се отрази в законодателствата на страните членки през следващите две години. Осен това той ще служи и като насочваща рамка за производителите на коли, които така или иначе залагат на все повече мерки за безопасност в новите си модели коли. Голямата разлика вероятно ще бъде в ниския клас модели, които най-често не разполагат с подобни функции, а за тях се плаща отделно от базовия пакет.

"Тези нови правила ще ни помогнат да намалим значително броя на смъртните случаи и тежките наранявания по пътищата на ЕС", коментира Тимо Харака, министър на заетостта във Финландия. "Освен това те ще засилят и конкурентоспособността на европейските автомобилни производители на световния пазар."



Специално за големите

Освен текущите изисквания и съществуващите системи (като системата за предупреждение при напускане на лентата за движение и усъвършенстваните системи за аварийно спиране) камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и произвеждани така, че значително да намалеят зоните без видимост около превозното средство. Те ще трябва да разполагат и с модерни системи за засичане на пешеходци и велосипедисти в непосредствена близост.

Регламентът дава възможност на Европейската комисия да въведе специфични правила за безопасността на превозните средства, задвижвани с водород, и на автоматичните превозни средства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китай и светът увеличават мерките срещу новия вирус Китай и светът увеличават мерките срещу новия вирус

Заболелите надминаха 4500, редица страни започнаха да евакуират гражданите си, финансовите пазари спадат

28 яну 2020, 330 прочитания

Boeing неочаквано спря проекта за товарен космически "самолет" 4 Boeing неочаквано спря проекта за товарен космически "самолет"

Въпреки това обаче корпорацията вече е усвоила за целта около 150 млн. долара от щатската изследователска агенция DARPA

28 яну 2020, 1122 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Япония въвежда първите икономически стимули от три години

Причината са опасенията от глобалното забавяне на растежа

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10