ЕС поставя нови условия за безопасността на автомобилите след 2022 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС поставя нови условия за безопасността на автомобилите след 2022 г.

Изисквания ще се отразят преди всичко на по-ниските класове коли, които най-често не разполагат с такива екстри в базовите пакети

ЕС поставя нови условия за безопасността на автомобилите след 2022 г.

Новият регламент за обща безопасност ще се отрази предимно на ниския клас и базовите модели автомобили

5983 прочитания

Изисквания ще се отразят преди всичко на по-ниските класове коли, които най-често не разполагат с такива екстри в базовите пакети

© Reuters


Съветът на Европейския съюз официално прие решение, според което от средата на 2022 г. всички нови автомобили, които се пускат на пазара в страни - членки на ЕС, трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност. Според новия регламент всички моторни превозни средства - включително камиони, автобуси, микробуси и други - ще трябва да имат интелигентно регулиране на скоростта, предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача, аварийни стоп сигнали, детектор при заден ход, записващи устройства, както и по-лесна възможност за монтиране на блокиращо устройство при употреба на алкохол.

За леките автомобили и микробусите ще има и допълнителни изисквания при мерките за безопасност като усъвършенствани системи за аварийно спиране, системи за поддържане на лентата, разширени зони за защита на главата от удар и други.

Новите правила

Новите правила се появяват десет години след предишния подобен пакет промени. Регламентът за общата безопасност, както се нарича официално документът, трябва да се отрази в законодателствата на страните членки през следващите две години. Осен това той ще служи и като насочваща рамка за производителите на коли, които така или иначе залагат на все повече мерки за безопасност в новите си модели коли. Голямата разлика вероятно ще бъде в ниския клас модели, които най-често не разполагат с подобни функции, а за тях се плаща отделно от базовия пакет.

"Тези нови правила ще ни помогнат да намалим значително броя на смъртните случаи и тежките наранявания по пътищата на ЕС", коментира Тимо Харака, министър на заетостта във Финландия. "Освен това те ще засилят и конкурентоспособността на европейските автомобилни производители на световния пазар."

Специално за големите

Освен текущите изисквания и съществуващите системи (като системата за предупреждение при напускане на лентата за движение и усъвършенстваните системи за аварийно спиране) камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и произвеждани така, че значително да намалеят зоните без видимост около превозното средство. Те ще трябва да разполагат и с модерни системи за засичане на пешеходци и велосипедисти в непосредствена близост.

Регламентът дава възможност на Европейската комисия да въведе специфични правила за безопасността на превозните средства, задвижвани с водород, и на автоматичните превозни средства.

Съветът на Европейския съюз официално прие решение, според което от средата на 2022 г. всички нови автомобили, които се пускат на пазара в страни - членки на ЕС, трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност. Според новия регламент всички моторни превозни средства - включително камиони, автобуси, микробуси и други - ще трябва да имат интелигентно регулиране на скоростта, предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача, аварийни стоп сигнали, детектор при заден ход, записващи устройства, както и по-лесна възможност за монтиране на блокиращо устройство при употреба на алкохол.

За леките автомобили и микробусите ще има и допълнителни изисквания при мерките за безопасност като усъвършенствани системи за аварийно спиране, системи за поддържане на лентата, разширени зони за защита на главата от удар и други.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Чудесно! И частите, и софтуера нужен за тези неща се произвеждат отчасти в България. Ще се създаде работа и приходи, които ще плащат предимно чужденци.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK