Съветът на Европейския съюз официално прие решение, според което от средата на 2022 г. всички нови автомобили, които се пускат на пазара в страни - членки на ЕС, трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност. Според новия регламент всички моторни превозни средства - включително камиони, автобуси, микробуси и други - ще трябва да имат интелигентно регулиране на скоростта, предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача, аварийни стоп сигнали, детектор при заден ход, записващи устройства, както и по-лесна възможност за монтиране на блокиращо устройство при употреба на алкохол.
За леките автомобили и микробусите ще има и допълнителни изисквания при мерките за безопасност като усъвършенствани системи за аварийно спиране, системи за поддържане на лентата, разширени зони за защита на главата от удар и други.
Новите правила
Новите правила се появяват десет години след предишния подобен пакет промени. Регламентът за общата безопасност, както се нарича официално документът, трябва да се отрази в законодателствата на страните членки през следващите две години. Осен това той ще служи и като насочваща рамка за производителите на коли, които така или иначе залагат на все повече мерки за безопасност в новите си модели коли. Голямата разлика вероятно ще бъде в ниския клас модели, които най-често не разполагат с подобни функции, а за тях се плаща отделно от базовия пакет.
"Тези нови правила ще ни помогнат да намалим значително броя на смъртните случаи и тежките наранявания по пътищата на ЕС", коментира Тимо Харака, министър на заетостта във Финландия. "Освен това те ще засилят и конкурентоспособността на европейските автомобилни производители на световния пазар."
Специално за големите
Освен текущите изисквания и съществуващите системи (като системата за предупреждение при напускане на лентата за движение и усъвършенстваните системи за аварийно спиране) камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и произвеждани така, че значително да намалеят зоните без видимост около превозното средство. Те ще трябва да разполагат и с модерни системи за засичане на пешеходци и велосипедисти в непосредствена близост.
Регламентът дава възможност на Европейската комисия да въведе специфични правила за безопасността на превозните средства, задвижвани с водород, и на автоматичните превозни средства.
Съветът на Европейския съюз официално прие решение, според което от средата на 2022 г. всички нови автомобили, които се пускат на пазара в страни - членки на ЕС, трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност. Според новия регламент всички моторни превозни средства - включително камиони, автобуси, микробуси и други - ще трябва да имат интелигентно регулиране на скоростта, предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача, аварийни стоп сигнали, детектор при заден ход, записващи устройства, както и по-лесна възможност за монтиране на блокиращо устройство при употреба на алкохол.
За леките автомобили и микробусите ще има и допълнителни изисквания при мерките за безопасност като усъвършенствани системи за аварийно спиране, системи за поддържане на лентата, разширени зони за защита на главата от удар и други.
1 коментар
Чудесно! И частите, и софтуера нужен за тези неща се произвеждат отчасти в България. Ще се създаде работа и приходи, които ще плащат предимно чужденци.