Белият дом опитва да промени веригите за доставка на автопроизводителите

Засега ефектът от това е малък

"Ще ви трябва магическа пръчка, за да върнете обратно работните места в производството", заяви американският президент Доналд Тръмп на 1 ноември, цитирайки представител на предходната администрация. И допълни: "Е, върнахме ги,"

Но световните автомобилни производители биха искали това да не се беше случвало. Те бяха ударени с мита върху стоманата, алуминия и компонентите от Китай и са заплашени с по-всеобхватни мита върху колите и авточастите заради заплаха на националната сигурност. Освен това се оформят нови правила под формата на USMCA – търговското споразумение между САЩ, Мексико и Канада.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • + 3

    Всяка административна и силова намеса във веригите за доставки в днешния глобален свят е тъпотия, която и да е работила някога, за последно ще да е било през 80-те на ХХ век. Това го разбра др. Путин с неговите "антисанкции", списъците с изключения в които са стотици страници. Изглежда урока трябва да бъде преподаден и на Кралството с Брекзит и на САЩ. Да си водят записки.
    Междувременно, ЕС подписа с Япония и Канада. САЩ се оттеглиха от тихоокеанското споразумение, но вместо да го счупят, азиатските страни си направиха ново без САЩ. Честито :-)
    ---
    Нито САЩ нито Кралството имат капацитета да играят самостоятелно. Просто ще губят позиции още и още. Нито ЕС, нито Китай, Япония ... дори и Русия няма намерение да плаче за де факто самоизолацията на тези страни и манията им за величие.
    ---
    По принцип руските и американски коли са за патриоти :-)

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1

    До коментар [#1] от "misho73":

    То останаха ли руски коли, произведени от руска компания? Даже Ладата и Запорожеца вече не се държат от руски капитали...

    Нередност?
Нов коментар