Още един рухнал мост повдига въпроси за остарялата инфраструктура в Италия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Още един рухнал мост повдига въпроси за остарялата инфраструктура в Италия

Reuters

Още един рухнал мост повдига въпроси за остарялата инфраструктура в Италия

Слабата икономика не позволява допълнителни разходи за модернизирането на транспортната мрежа

Марина Станева
2357 прочитания

Reuters

© Reuters


Втори мост, срутил се в Италия за 15 месеца, осветли проблема с остарялата инфраструктура в страната. Пътното съоръжение с дължина 50 м е на отсечка, свързваща Савона с Торино. То рухна в неделя след проливен дъжд, довел до свлачище.

Слабата икономика и огромният дълг не дават възможност на правителството за разходи за модернизирането на транспортната мрежа, пише Вloomberg. За да се ограничат публичните инвестиции, голяма част от големите пътища са управлявани от частни компании, които сега са подложени на критика относно поддръжката на пътните артерии.

Преразглеждане на концесиите

Срутването от неделя напомни за трагедията в Генуа през август 2018 г., когато мост на магистрала рухна, убивайки 43 души. Тогава инцидентът предизвика дебат как да се подобри инфраструктурата и доведе до преразглеждане на магистралните концесии от страна на правителството, което все още не е завършило.

Инженери периодично предупреждават, че пътищата в Италия, много от които са построени по време на икономическия бум в началото на 60-те години на миналия век, са остарели и не могат да поддържат сегашните нива на трафик. Проблемен е и самият релеф на страната, принуждаващ строителите да вместват структурите между планините и морето, което само увеличава разходите за поддръжката.

Напрежение в управляващата коалиция

След неделя се оформи напрежение в управляващата коалиция, като депутатите от Движение "Пет звезди" и техният партньор – лявоцентристката Демократическа партия, сблъскаха възгледи. Първите имат по-твърда позиция спрямо операторите на магистрали и настояват за отнемане на концесии, а вторите искат преразглеждане на договорните условия.

Същевременно реформата на агенциите, съблюдаващи безопасността на пътищата, която беше планирана след трагедията в Генуа, все още не е приложена на практика. Според доклад от миналата година четири моста по отсечката между Савона и Торино са отбелязани като "притеснителни", но срутеният мост не е бил сред тях.

Втори мост, срутил се в Италия за 15 месеца, осветли проблема с остарялата инфраструктура в страната. Пътното съоръжение с дължина 50 м е на отсечка, свързваща Савона с Торино. То рухна в неделя след проливен дъжд, довел до свлачище.

Слабата икономика и огромният дълг не дават възможност на правителството за разходи за модернизирането на транспортната мрежа, пише Вloomberg. За да се ограничат публичните инвестиции, голяма част от големите пътища са управлявани от частни компании, които сега са подложени на критика относно поддръжката на пътните артерии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK