С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2019, 12:30, 1767 прочитания

Още един рухнал мост повдига въпроси за остарялата инфраструктура в Италия

Слабата икономика не позволява допълнителни разходи за модернизирането на транспортната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Втори мост, срутил се в Италия за 15 месеца, осветли проблема с остарялата инфраструктура в страната. Пътното съоръжение с дължина 50 м е на отсечка, свързваща Савона с Торино. То рухна в неделя след проливен дъжд, довел до свлачище.

Слабата икономика и огромният дълг не дават възможност на правителството за разходи за модернизирането на транспортната мрежа, пише Вloomberg. За да се ограничат публичните инвестиции, голяма част от големите пътища са управлявани от частни компании, които сега са подложени на критика относно поддръжката на пътните артерии.


Преразглеждане на концесиите

Срутването от неделя напомни за трагедията в Генуа през август 2018 г., когато мост на магистрала рухна, убивайки 43 души. Тогава инцидентът предизвика дебат как да се подобри инфраструктурата и доведе до преразглеждане на магистралните концесии от страна на правителството, което все още не е завършило.

Инженери периодично предупреждават, че пътищата в Италия, много от които са построени по време на икономическия бум в началото на 60-те години на миналия век, са остарели и не могат да поддържат сегашните нива на трафик. Проблемен е и самият релеф на страната, принуждаващ строителите да вместват структурите между планините и морето, което само увеличава разходите за поддръжката.



Напрежение в управляващата коалиция

След неделя се оформи напрежение в управляващата коалиция, като депутатите от Движение "Пет звезди" и техният партньор – лявоцентристката Демократическа партия, сблъскаха възгледи. Първите имат по-твърда позиция спрямо операторите на магистрали и настояват за отнемане на концесии, а вторите искат преразглеждане на договорните условия.

Същевременно реформата на агенциите, съблюдаващи безопасността на пътищата, която беше планирана след трагедията в Генуа, все още не е приложена на практика. Според доклад от миналата година четири моста по отсечката между Савона и Торино са отбелязани като "притеснителни", но срутеният мост не е бил сред тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сделката между Китай и САЩ може и да е близо, но може и да не е Сделката между Китай и САЩ може и да е близо, но може и да не е

Медиите в САЩ очакваха новина в четвъртък, но тя отново се отлага – въпросът е за колко време

13 дек 2019, 172 прочитания

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

13 дек 2019, 385 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Световните цели за климата не са достатъчни. И е малко вероятно да бъдат изпълнени

Вината е на правителствата, които подкрепят производството на изкопаеми горива

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10