Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Френско шампанско срещу "Google данък"
Френско шампанско срещу "Google данък"    ©  Reuters
Френско шампанско срещу "Google данък"
Френско шампанско срещу "Google данък"    ©  Reuters
Темата накратко
  • Вашингтон отговаря на френския дигитален данък с мита за 2.4 млрд. долара.
  • Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки.
  • Най-добрият вариант е да има глобално решение за нови данъчни правила, но докато преговорите за намирането му буксуват, двустранните схватки ще продължават.

В последния рунд на търговската война в единия ъгъл на ринга са данъци за Google, Amazon и останалите тех левиатани, а в другия - мита върху шампанско и камамбер. Засега битката е между Франция и САЩ, но отстрани загряват още държави, които скоро ще се включат на страната на Париж. Рефер би трябвало да е Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), която се опитва до 2020 г. да договори нови глобални данъчни правила, които да улавят по-добре печалбите на фирми, правещи бизнес на места, където нямат физическо присъствие. Докато това се случи обаче, двустранните схватки ще продължават.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се