Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Френско шампанско срещу "Google данък"    ©  Reuters
Темата накратко
  • Вашингтон отговаря на френския дигитален данък с мита за 2.4 млрд. долара.
  • Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки.
  • Най-добрият вариант е да има глобално решение за нови данъчни правила, но докато преговорите за намирането му буксуват, двустранните схватки ще продължават.

В последния рунд на търговската война в единия ъгъл на ринга са данъци за Google, Amazon и останалите тех левиатани, а в другия - мита върху шампанско и камамбер. Засега битката е между Франция и САЩ, но отстрани загряват още държави, които скоро ще се включат на страната на Париж. Рефер би трябвало да е Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), която се опитва до 2020 г. да договори нови глобални данъчни правила, които да улавят по-добре печалбите на фирми, правещи бизнес на места, където нямат физическо присъствие. Докато това се случи обаче, двустранните схватки ще продължават.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар