Дилемата на испанските компании в Латинска Америка

Бавният растеж и валутните рискове карат големи фирми да обмислят продажбата на бизнеса си на континента и отново да заложат на Европа

Telefónica планира да се насочи отново към четири основни пазара - Испания, Бразилия, Германия и Великобритания
Telefónica планира да се насочи отново към четири основни пазара - Испания, Бразилия, Германия и Великобритания
Telefónica планира да се насочи отново към четири основни пазара - Испания, Бразилия, Германия и Великобритания    ©  Reuters
Telefónica планира да се насочи отново към четири основни пазара - Испания, Бразилия, Германия и Великобритания    ©  Reuters
През последните няколко десетилетия Испания става вторият по големина чуждестранен инвеститор в региона след САЩ, като испанските компании са вложили 156 млрд. евро.

През 2019 г. се честваха забележителни годишнини в отношенията между Испания и Латинска Америка. Точно преди 500 години Ернан Кортес започва завладяването на Мексико. През 1939 г. левият президент на Мексико Ласаро Карденас отваря вратата на испанците, бягащи от фашизма в края на гражданската война. Това можеше да е празнична година и за испанския бизнес. През 1989 г. най-голямата испанска телекомуникационна компания - Telefónica, стъпва за пръв път в Латинска Америка, като подава оферта за чилийския телеком и отприщва потоп от испански инвестиции в региона през 90-те години, известен като La Reconquista.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове