С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 5 фев 2020, 14:20, 2806 прочитания

Великобритания забранява продажбата на нови бензинови, дизелови и хибридни коли от 2035 г.

Това е с 5 години по-рано от предишните планове, обяви Борис Джонсън

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Забраната да се продават нови бензинови, дизелови и хибридни автомобили във Великобритания ще влезе в сила от 2035 г., вместо - както беше планирано - през 2040 г. Това обяви премиерът Борис Джонсън, цитиран от британската ВВС.

Промяната е в резултат на предупрежденията на експертите, че до 2040 г. ще стане прекалено късно да се постигнат целите на Обединеното кралство за отделяне на почти нулеви въглеродни емисии до 2050 г.


Климатични действия

Джонсън заяви, че 2020 г. ще бъде "определяща година за климатичните действия" в глобален мащаб. По думите му забраната за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили ще влезе в сила дори по-рано от 2035 г., ако е възможно. Хибридните превозни средства сега също са включени в предложенията, които първоначално бяха обявени през 2017 г. Британците ще могат да си купуват само електрически и водородни коли и ванове, след като забраната стане факт. Промяната в плановете се налага, след като експертите предупредиха, че предишната целева дата - 2040 г., все пак ще остави по пътищата доста стари конвенционални автомобили.

Джонсън коментира, че целите за 2050 г. са необходими, тъй като Великобритания "има отговорности пред нашата планета да поведе в тази посока". "Ние обявихме нашите планове за тази амбициозна цел за нетна нула на въглерода до 2050 г. и ще призоваваме другите страни да се присъединят към ангажиментите за нетна нула като емисии", казва британският премиер.



Дори още по-рано

От организацията Friends of the Earth посочват, че правителството е право да ускори въвеждането на забраната, но това ще бъде по-добре да стане през 2030 г. вместо през 2035 г.: "Новата цел през 2035 г. все пак ще остави Великобритания в бавната лента на революцията спрямо електрическите коли, а междувременно още парникови газове ще бъдат изпуснати в атмосферата."

Има обаче и критични гласове. "Настоящото търсене на тази все още скъпа технология продължава да е само част от продажбите и е ясно, че ускоряването на една и без това много амбициозна цел ще струва повече от инвестициите в сектора", твърдят от Организацията на моторните производители и търговци (SMMT).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 749 прочитания

Полша обърква миграцията по чисто европейски начин Полша обърква миграцията по чисто европейски начин

Поляците повтарят грешката на Германия, преструвайки се, че имигрантите ще се върнат вкъщи

28 фев 2020, 896 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15545 прочитания

28 фев 2020, 5315 прочитания

28 фев 2020, 2991 прочитания

28 фев 2020, 2706 прочитания

28 фев 2020, 2416 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Сенатът официално оправда Тръмп

Републиканците сложиха край на процеса по импийчмънт бързо и по партийна линия

Още от Капитал
Барселонска треска

Какво стана ясно за разследването на испанските власти, което се занимава и с Бойко Борисов, и докъде може да стигне то

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10