Как корейското кино стигна до четири оскара за една вечер

Микс от държавни мерки и талантливи режисьори го изведоха до световната сцена

Екипът на "Паразит" по време на Оскарите
Екипът на "Паразит" по време на Оскарите
Екипът на "Паразит" по време на Оскарите    ©  Reuters
Екипът на "Паразит" по време на Оскарите    ©  Reuters

Не би било преувеличено да се каже, че никой не е очаквал победата на корейския филм "Паразит" в четири категории на тазгодишните оскари. При това най-големите категории: за филм, режисьор, сценарий и най-добър международен филм. Погледнато в ретроспекция, нямаше причина някой да очаква подобно представяне: "Паразит" е първият неанглоезичен филм в историята на наградите на академията, който печели приза за най-добър филм.

Причините за успеха на филм се крият в много фактори. Самата история на "Паразит" е въздействаща, извън кутията, засяга много социални теми, смесва жанрове и е широко възхвалявана за реализма си по отношение на разделението между бедни и богати в Южна Корея. След като получи наградата за най-добър филм, режисьорът Пон Джун-хо обяви, че ще празнува до сутринта. Но Джун-хо не е единственият, който трябва да празнува.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар