Как корейското кино стигна до четири оскара за една вечер
Микс от държавни мерки и талантливи режисьори го изведоха до световната сцена
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Не би било преувеличено да се каже, че никой не е очаквал победата на корейския филм "Паразит" в четири категории на тазгодишните оскари. При това най-големите категории: за филм, режисьор, сценарий и най-добър международен филм. Погледнато в ретроспекция, нямаше причина някой да очаква подобно представяне: "Паразит" е първият неанглоезичен филм в историята на наградите на академията, който печели приза за най-добър филм.
Причините за успеха на филм се крият в много фактори. Самата история на "Паразит" е въздействаща, извън кутията, засяга много социални теми, смесва жанрове и е широко възхвалявана за реализма си по отношение на разделението между бедни и богати в Южна Корея. След като получи наградата за най-добър филм, режисьорът Пон Джун-хо обяви, че ще празнува до сутринта. Но Джун-хо не е единственият, който трябва да празнува.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход