Великобритания подкрепи проекта за високоскоростна железница High Speed 2
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Великобритания подкрепи проекта за високоскоростна железница High Speed 2

Reuters

Великобритания подкрепи проекта за високоскоростна железница High Speed 2

Правителството на Борис Джонсън даде зелена светлина въпреки екологичните притеснения и поскъпването

2456 прочитания

Reuters

© Reuters


Премиерът на Великобритания Борис Джонсън даде зелена светлина за най-големия инфраструктурен проект в Европа High Speed 2 (HS2) въпреки екологичните притеснения и постоянно покачващата се цена.

Той е съобщил на Камарата на общините във вторник, че управляващите имат амбиция да създадат "фантастична транспортна инфраструктура", за да обединят страната, съобщава Financial Times. Правителството е подкрепило проекта на среща по-рано същия ден. Съобщението слага край на неясните детайли около проекта, чиято цена се удвои - от 56 до 106 млрд. паунда.

Модернизация

Високоскоростната железопътна линия High Speed 2 се състои от 2 части - "гръбнак", целящ да свърже Лондон с Бирмингам, и втора фаза, която разделя маршрута на две, за да обедини южната част на Острова със северните градове Манчестър и Лийдс. Новите железопътна линии ще подобрят транспортната инфраструктура на Великобритания, ще доведат до "невероятно кратко" време за пътуване и ще създадат скоростни връзки между регионите.

"Трябва да поправим гръбнака... и нашето поколение е поставено пред исторически избор. Можем да се опитаме да се примирим със съществуващите пътища от север на юг, можем да подложим следващото поколение да пътува претъпкано или правостоящо, или можем да имаме кураж да вземем решение", споделя Джонсън. "Без значение колко трудно или спорно, то ще доведе до просперитет във всяка част на страната."

Премиерът твърди, че решението е част от по-голям пакет инфраструктурни инвестиции, които включват и 5 млрд. паунда за подобряване на автобусните услуги през следващите пет години. "Транспортната революция е местна, добавя той. Но не можем да правим тези подобрения в изолация едни от други."

Критиката

Според поддръжници на HS2 железопътният проект ще бъде критично подобрение на транспортната мрежа на Великобритания и ще намали наполовина времето за пътуване от Лондон до Бирмингам, а от там и до Лийдс и Манчестър. Тя обаче няма да бъде завършена до 2040 г.

Според премиера ще бъде назначен нов министър, който ще отговаря за високоскоростната линия, и ще бъдат направени нови опити да се намалят разходите, без да се налага отлагането му заради редизайн.

Ще има и нови "споразумения за доставка" както за станция Euston в Лондон, така и за крайните точки от втората фаза на проекта - Лийдс и Манчестър. Генералният директор на Британската търговско-промишлена палата Адам Маршал приветства решението като "добра новина за бизнеса, инвестициите и растежа" в много части на страната.

Премиерът на Великобритания Борис Джонсън даде зелена светлина за най-големия инфраструктурен проект в Европа High Speed 2 (HS2) въпреки екологичните притеснения и постоянно покачващата се цена.

Той е съобщил на Камарата на общините във вторник, че управляващите имат амбиция да създадат "фантастична транспортна инфраструктура", за да обединят страната, съобщава Financial Times. Правителството е подкрепило проекта на среща по-рано същия ден. Съобщението слага край на неясните детайли около проекта, чиято цена се удвои - от 56 до 106 млрд. паунда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.