Какво друго по света: няколко любопитни идеи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Хакерска атака е парализирала заводите на Honda; Бензиностанциите в Германия ще зареждат и с ток; Осем пъти по-трайна батерия за електромобили

2195 прочитания

Кибер(не)сигурност

Хакерска атака е парализирала заводите на Honda

Киберпробив във вътрешните сървъри на водещия автомобилен производител Honda е блокирал работата на всички предприятия на фирмата по света в понеделник, съобщава Financial Times.

Хакерската атака е поразила компютърната система в централата на индустриалния гигант в Токио и е предизвикала проблеми с достъпа и използването на имейл комуникацията. От Honda потвърждават, без да дават допълнителни подробности, че един от нейните вътрешни сървъри е станал обект на външен пробив и че става дума за "разпространение на вирус" в мрежата на компанията. Експерти по киберсигурността подозират, че става дума за randsomware атака, която е криптирала част от информацията в системите на Honda и предлага да я дешифрира след плащане на откуп. Автомобилната фирма има над 220 хил. служители по целия свят и работи с над 400 подизпълнители. Освен в Япония тя притежава заводи в Северна Америка, Индия, Бразилия, Великобритания, Италия и Турция.

Успешната хакерската атака срещу Honda провокира допълнителни притеснения в автомобилния и технологичния сектор, тъй като през последните години превозните средства стават все по-дигитализирани и постоянно свързани с интернет, което ги прави потенциално уязвими по отношение на киберсигурността.

-------

Зелена сделка

Бензиностанциите в Германия ще зареждат и с ток

Правителството на Германия планира да задължи всички бензиностанции в страната да добавят към услугите си и възможност за презареждане на електромобили, съобщава агенция Reuters.

Този политически ход цели да елиминира основния проблем, който кара хората да избират коли, задвижвани с фосилни горива: максималният възможен пробег. По данни от май само 3.3% от новозакупените автомобили в Германия са били електрически, а за цялата минала година този процент е още по-нисък - около 1.8%. Администрацията на федералния канцлер Ангела Меркел също така отпуска субсидия от 6000 евро за всички притежатели на коли, задвижвани с ток, а освен това налага наказателна такса на хората, които имат големи спортни коли на бензин и дизел.

Решението на правителството в Берлин идва само седмица след анонса на подобен план за стимулиране на незамърсяващите превозни средства, обявен от френския президент Еманюел Макрон. "Става дума за преминаване към възобновяеми източници на енергия. За действията, които трябва да предприемем, за да постигнем въглеродна неутралност на икономиката до 2050 г., трябва да започнем сега", коментира германският финансов министър Олаф Шолц пред CNN. Според германската асоциация по енергийна и водна индустрия BDEW в момента в страната има 27 730 електрически зарядни станции. За да се осигури масово използване на електромобили, броят им трябва да нарасне до 70 000, уточняват от асоциацията.

------

Енергийна ефективност

Осем пъти по-трайна батерия за електромобили

Китайският индустриален гигант Contemporary Amperex Technology Co. твърди, че е разработил революционен захранващ блок за електромобили, който ще увеличи в пъти дълготрайността на този все по-налагащ се тип превозни средства. Според председателя на борда на директорите на фирмата Женг Юкун става дума за батерия, която може да осигури до 2 милиона километра пробег и има 16 години живот, преди да се амортизира напълно. В момента повечето масови автомобили използват акумулатори, с които могат да се изминат около 250 хил. км и имат 8 години гаранция.

Увеличаването на жизнения цикъл на захранващия модул е ключово за бъдещето на електромобилите, тъй като това ще позволи използването на батериите и във второ превозно средство. Така потенциално може да се постигне снижаване на производствените разходи и да се постигнат по-конкурентни цени спрямо колите, задвижвани с фосилни горива. Последното е още по-трудно в условията на сриващо се глобално потребление на петрол и стремглаво намаляващи цени на бензина и дизела. Според Женг Юкун новият тип батерии ще струват само около 10% от захранващите модули, интегрирани в електромобилите в момента. "Ако някой направи поръчка, ние сме готови да започнем производство", обобщава мениджърът.

Кибер(не)сигурност


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK