Морският превоз на стоки е заплашен от блокирането на екипажа заради коронавируса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Морският превоз на стоки е заплашен от блокирането на екипажа заради коронавируса

Reuters

Морският превоз на стоки е заплашен от блокирането на екипажа заради коронавируса

Много моряци работят няколко месеца повече от посоченото в договорите

Марина Станева
2064 прочитания

Reuters

© Reuters


Глобалната шипинг индустрия предупреждава за потенциална заплаха за световната търговия, тъй като около 400 хил. души екипаж са блокирани или на борда на плавателните съдове, или у дома заради ограниченията за пътувания в резултат на коронавируса. Все повече собственици на танкери отказват да извършват превози, освен ако не дойде нов екипаж, който да замести досегашния, пише Financial Times. Опасенията са, че проблемът ще стане още по-голям след 16 юни, когато извънредното удължаване на договорите на моряците изтече.

Голяма част от екипажите работят няколко месеца над посоченото в договорите и собствениците на кораби са притеснени заради умората и безопасността на хората.

Ограничения за пътуването

"Не може хората да продължават да работят за неопределено време. Някои са на корабите за повече от година. Колкото по-дълго продължава този проблем, толкова по-голям е рискът за мрежите за доставки", посочват от Международната камара на шипинг сектора.

Около 80% от световната търговия по обем се извършва от плавателни съдове, но гладкото протичане на операциите е възпрепятствано от ограниченията, които забраняват на екипажа да слезе на брега при завръщането в родината или да пътува до пристанището, където корабът чака смяната на моряците. Мнозина също така имат затруднения с получаването на виза или полетите на авиокомпаниите биват отменяни. Засегнатите са над една пета от 1.8 млн. души, които са екипаж на 96 хил. търговски плавателни съда в световен мащаб.

Създаване на "безопасни коридори"

Международната организация по мореплаване представи специален протокол за безопасната смяна на екипажа. Правителствата обаче не успяват да реагират достатъчно бързо и броят на блокираните в морето нараства с всяка седмица.

Индустрията призовава за създаването на "безопасни коридори", които ще позволят свободното движение на 1.5 млн. души екипаж. За целта те трябва да бъдат обявени за "ключови работници", които да могат да пътуват без рестрикции, когато слизат или се качват на корабите.

Глобалната шипинг индустрия предупреждава за потенциална заплаха за световната търговия, тъй като около 400 хил. души екипаж са блокирани или на борда на плавателните съдове, или у дома заради ограниченията за пътувания в резултат на коронавируса. Все повече собственици на танкери отказват да извършват превози, освен ако не дойде нов екипаж, който да замести досегашния, пише Financial Times. Опасенията са, че проблемът ще стане още по-голям след 16 юни, когато извънредното удължаване на договорите на моряците изтече.

Голяма част от екипажите работят няколко месеца над посоченото в договорите и собствениците на кораби са притеснени заради умората и безопасността на хората.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK