Авиоиндустрията в Тулуза е изправена пред икономически срив

Изграденият около авиацията регион може да се сблъска с рецесия подобно на автомобилната индустрия в Детройт

Във френския район Окситания общо 40 хил. работни места в авиоиндустрията са изложени на риск - половината от тях биха могли да включват Airbus в регионалната столица Тулуза
Във френския район Окситания общо 40 хил. работни места в авиоиндустрията са изложени на риск - половината от тях биха могли да включват Airbus в регионалната столица Тулуза    ©  Reuters
Във френския район Окситания общо 40 хил. работни места в авиоиндустрията са изложени на риск - половината от тях биха могли да включват Airbus в регионалната столица Тулуза
Във френския район Окситания общо 40 хил. работни места в авиоиндустрията са изложени на риск - половината от тях биха могли да включват Airbus в регионалната столица Тулуза    ©  Reuters

Само преди три месеца предприемачът Серж Дюма има един проблем: как да се справи с огромната нужда от метални крепежни елементи и болтове, които неговата малка фирма за доставки на части за самолети произвежда северно от Тулуза. Сега шефът на Gillis Aerospace се чуди как да намери работа на всички 45 служители, тъй като търсенето на самолети спадна рязко заради кризата с коронавируса.

"През февруари бяхме в разгара на еуфория и изпълнихме всичко точно навреме по график", казва Дюмас пред Reuters, като има предвид веригата на доставки в индустрията. "За няколко дни преминахме от ускорение с пълна сила до набиване на спирачки. Бяхме смаяни."


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се