Британските компании се подготвят за риска от липсата на търговска сделка с ЕС
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британските компании се подготвят за риска от липсата на търговска сделка с ЕС

Джонсън все още твърди, че ще сключи споразумение, въпреки че досега няма напредък в преговорите

Британските компании се подготвят за риска от липсата на търговска сделка с ЕС

Основно притеснение за бизнесите са митата и пречките пред свободното презгранично придвижване на стоките

Марина Станева
1761 прочитания

Джонсън все още твърди, че ще сключи споразумение, въпреки че досега няма напредък в преговорите

© Reuters


Британските компании се подготвят за възможността премиерът Борис Джонсън да не успее да постигне търговска сделка с ЕС до края на годината. Джонсън все още твърди, че ще сключи споразумение, въпреки че досега няма напредък в преговорите между двете страни. Но дори през следващите седмици разговорите да бъдат успешни, фирмите са изправени пред трудни решения как да ограничат рисковете за своята дейност, пише Bloomberg.

Това включва ударно изпълнение на поръчки, трупане на запаси и подготвяне на документи. Великобритания се надява да постигне търговска сделка с ЕС до октомври, тъй като съюзът ще се нуждае от време, за да получи одобрението от страните членки преди 1 януари 2021 г. Това обаче далеч не е сигурно.

30% мито за портокалов сок

Основно притеснение за бизнесите са митата и пречките пред свободното придвижване на стоките през границата между Обединеното кралство и ЕС. Без търговска сделка Великобритания и съюзът ще трябва да разчитат на условията на Световната търговска организация, която може да наложи високи тарифи, като например мито от 30% за портокалов сок.

Автопроизводителят Bentley - базираното в Обединеното кралство звено на Volkswagen, напоследък е удвоил капацитета на складовете си, тъй като внася около 45% от частите за автомобилите си, като 90% идват от континентална Европа. По изчисления на компанията презапасяването й струва милиони на година.

Сделка или не

Базираният в Манчестър производител на скоростни кутии за превозни средства Renold обяснява, че бърза да изпълни предсрочно поръчките за клиентите си през идващите месеци, за да си гарантира, че те няма да бъдат блокирани на границата през януари заради Brexit. "Работим въз основа на предположението, че ще ни бъде трудно", коментират от компанията.

Автопроизводителят Vauxhall - собственост на френската Groupe PSA, има два завода във Великобритания. Рискът за мита от 10% върху износа на автомобили към ЕС при липса на търговско споразумение кара компанията да отложи крайното си решение за разширяване на операциите в Обединеното кралство. Освен това Vauxhall приготвя два вида документация, като така се подготвя за сценария със сделка и за възможността за липсата на сделка.

Британските компании се подготвят за възможността премиерът Борис Джонсън да не успее да постигне търговска сделка с ЕС до края на годината. Джонсън все още твърди, че ще сключи споразумение, въпреки че досега няма напредък в преговорите между двете страни. Но дори през следващите седмици разговорите да бъдат успешни, фирмите са изправени пред трудни решения как да ограничат рисковете за своята дейност, пише Bloomberg.

Това включва ударно изпълнение на поръчки, трупане на запаси и подготвяне на документи. Великобритания се надява да постигне търговска сделка с ЕС до октомври, тъй като съюзът ще се нуждае от време, за да получи одобрението от страните членки преди 1 януари 2021 г. Това обаче далеч не е сигурно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    bat_plamen avatar :-|
    bat_plamen

    Каквото и да си говорим е ясно , че на популиста Джонсън не може да се вярва!В същото време колкото и да се подготвят островните компании за хард-брекзит те няма да са на 100% готови!

  • 2
    ss avatar :-P
    SS

    Ей къде са Индия и Пакистан , заместват отма ЕС ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK