Apple планира да стане въглеродно неутрална до 2030 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple планира да стане въглеродно неутрална до 2030 г.

Reuters

Apple планира да стане въглеродно неутрална до 2030 г.

Това ще се отнася за бизнеса на компанията и за веригите за доставки

Марина Станева
1964 прочитания

Reuters

© Reuters


Компанията Apple планира да стане въглеродно неутрална както по отношение на целия си бизнес, така и спрямо веригите си за доставка до 2030 г. Това означава, че нейните устройства ще имат "нулево влияние върху климата" в момента на продажбата, пише ВВС.

От Apple също така посочват, че всяка фирма, която иска да стане неин доставчик, трябва да се ангажира, че ще "използва 100% възобновяеми източници за продуктите" до 10 години.

Какво правят другите

Този ангажимент следва подобни цели на други технологични гиганти. Microsoft обещава, че ще бъде въглеродно негативна компания до 2030 г., а до 2050 г. ще е премахнала количество въглерод, отговарящо на това, което е изпуснала от съществуването й досега. Освен това обяви създаването на група с Nike, Starbucks и Mercedes-Benz, която да споделя и обменя информация за намаляващи въглерода технологии. От Amazon определят 2040 г. за своята въглеродна неутралност, а от Google заявяват, че също възнамеряват да разширят въглеродната неутралност до веригите за доставки, но още не са посочили дата.

Когато един бизнес се определя като въглеродно неутрален, това означава, че на практика няма да добавя въглерод в атмосферата. Може да го направи, като например компенсира емисиите си. Един начин за това е инвестирането в проекти, които намаляват емисиите на други места по света. Когато дадена компания е въглеродно негативна, тя трябва да премахва повече въглерод от атмосферата, отколкото изпуска.

Природозащитниците: Необходимо е още

Според организацията Greenpeace технологичните гиганти са сред най-печелившите компании в света и затова имат отговорност да действат решително по отношение на климатичните промени. "Радваме се, че Apple работят с веригите за доставки в посока на истинска възобновяема енергия и не разчитат на решения като компенсирането на емисии. Но искаме да видим как компанията още повече се отказва от разчитането на изкопаеми горива при операциите си в близко бъдеще", коментират от Greenpeace.

От Apple признават, че плановете им включват инвестиции в нови екологични проекти, за да се компенсира част от продължаващата употреба на изпускащи въглерод горива. Компанията възнамерява да намали емисиите си от настоящите равнища с още 75% преди крайния срок от 2030 г.

Компанията Apple планира да стане въглеродно неутрална както по отношение на целия си бизнес, така и спрямо веригите си за доставка до 2030 г. Това означава, че нейните устройства ще имат "нулево влияние върху климата" в момента на продажбата, пише ВВС.

От Apple също така посочват, че всяка фирма, която иска да стане неин доставчик, трябва да се ангажира, че ще "използва 100% възобновяеми източници за продуктите" до 10 години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK