ЕС подготвя строги правила за задълженията на технологичните гиганти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС подготвя строги правила за задълженията на технологичните гиганти

Reuters

ЕС подготвя строги правила за задълженията на технологичните гиганти

Те ще важат за компании като Google, Facebook, Apple, Amazon и Microsoft

1334 прочитания

Reuters

© Reuters


ЕС подготвя правила за това, което технологичните компании могат и не мога да правят. Документи на Европейската комисия, видени от Politico, показват, че Брюксел работи по широк набор от законови инструменти, за да овладее това, което смята за антиконкурентно поведение, и за да задължи фирмите да направят повече, за да защитят клиентите си от незаконно съдържание.

Очаква се предложенията да бъдат представени през декември. Те ще засягат компании като Google, Facebook, Apple, Amazon и Microsoft и ще включват изисквания за модериране на съдържанието, засягащи голяма част от онлайн платформите.

Какво включва планът

ЕС ще задължи тех компаниите да споделят огромно количество клиентски данни със своите конкуренти. Някои от предложенията на Европейската комисия включват забрана за технологичните гиганти да фаворизират своите собствени услуги на платформите си и да изискват ексклузивно предварително инсталиране на техни приложения. Бъдещото законодателство ще налага изисквания върху компании на базата, че те са т.нар. пазители (gatekeepers), тоест че са незаменими за други фирми за достигане до потребителите и за получаване на онлайн пазарен достъп.

"Пазителите будят особено притеснение, тъй като имат способността да се забъркват във вредни търговски практики, които засягат както техните бизнес ползватели, така и конкурентите им."

Модериране на съдържанието

Европейската комисия също така ще ревизира отдавнашен закон, който регулира как компаниите се справят с незаконното съдържание онлайн. Според сегашния европейски закон онлайн платформите не са законово отговорни за това съдържание, но са задължени да го премахнат, след като то е установено. Тази клауза ще се запази, но Брюксел ще изисква от технологичните гиганти да бъдат по-прозрачни относно начините, по които модерират съдържанието.

ЕК иска и "да се премахне възпиращия фактор за платформите да действат", тоест платформите, които проактивно премахван незаконно съдържание, да не бъдат държани отговорни за това.

ЕС подготвя правила за това, което технологичните компании могат и не мога да правят. Документи на Европейската комисия, видени от Politico, показват, че Брюксел работи по широк набор от законови инструменти, за да овладее това, което смята за антиконкурентно поведение, и за да задължи фирмите да направят повече, за да защитят клиентите си от незаконно съдържание.

Очаква се предложенията да бъдат представени през декември. Те ще засягат компании като Google, Facebook, Apple, Amazon и Microsoft и ще включват изисквания за модериране на съдържанието, засягащи голяма част от онлайн платформите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK