Гласувалите за Байдън окръзи представляват 70% от икономиката на САЩ

Изборите показват, че икономическото разделение в страната продължава

След драматичните американски президентски избори, излъчили за победител Джо Байдън, икономическото противопоставяне в страната продължава. Данните показват, че вотът е изострил географското разделение между републиканските и демократическите части на САЩ, пише Вrookings.

Дълбоката икономическа пропаст след победата на Доналд Тръмп през 2016 г. се е увеличила. Преди четири години доклад на Вrookings показва, че спечелените от Тръмп 2584 окръга генерират едва 36% от БВП на страната, докато гласувалите за Хилари Клинтън 472 окръга се равняват на почти две трети от икономиката. Според подобен анализ за сегашните избори тази тенденция продължава.

Противопоставяне по икономическо - географски признак

Този път спечелените от Байдън 477 окръга съставляват 70% от американската икономическа дейност, докато предпочелите Тръмп 2497 окръга са едва 29% от БВП. Трябва да се има предвид, че данните все още се обработват за 110 окръга с предимно ниска производителност.

Това означава, че въпреки промяната на обитателя на Белия дом нацията остава дълбоко разделена по икономическо - географски признак. На практика Байдън печели всички окръзи с по-големи икономики. За разлика от Тръмп, който взема хиляди окръзи в малки и провинциални общности със съответстващо малки икономики.

Синьо - червената Америка

Окръзите на Байдън са доста по-разнообразни, с образовано население и с предимно професионални служители. Техните общи небели и с колежанска образователна степен дялове от икономиката са съответно 35% и 36%, в сравнение с 16% и 25% в окръзите, гласували за Тръмп.

В заключение данните от 2020 г. продължават да отразяват пропастта между големите, плътно населени и градски окръзи, подкрепящи демократите, и предимно малките и провинциални окръзи, симпатизиращи на републиканците. Синьо - червената Америка очертава две икономики - едната, ориентирана към разнообразието, професионалистите с колежанско образование и работещите в дигиталните услуги; другата, по-бяла, по-малко образована и по-зависима от традиционните индустрии.