Служителите на Amazon и Walmart искат по-сериозна защита от коронавируса покрай празниците
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Служителите на Amazon и Walmart искат по-сериозна защита от коронавируса покрай празниците

Reuters

Служителите на Amazon и Walmart искат по-сериозна защита от коронавируса покрай празниците

Профсъюзите настояват за увеличаване на заплащането, платени болнични и навременна информация за избухване на инфекции

Марина Станева
1778 прочитания

Reuters

© Reuters


Американски профсъюзни организации призовават големите търговци на дребно като Amazon и Walmart да направят повече, за да предпазят служителите си на фона на предстоящото масово пазаруване за празниците по време на пандемията от коронавирус. Те настояват за увеличаване на трудовото възнаграждение в рискови условия, за платени болнични и за навременно информиране за нововъзникнали огнища на инфекции, пише ВВС. От Amazon бяха увеличили заплащането на служители на първа линия с 2 долара на час, но тази политика изтече през юни.

Профсъюзът UFCW, в който членуват работници от супермаркетите и фабриките за опаковане на месо, също поиска работодателите да се погрижат по-добре за служителите си. "Работниците на първа линия са ужасени, защото техните работодатели и нашите избрани лидери не правят достатъчно, за да ги защитят и да спрат разпространението на вируса. С началото на пазаруването за празниците наблюдаваме огромно увеличаване на клиентите. Ако още тази седмица не бъдат предприети незабавни мерки, още много работници ще се разболеят и може да загубят живота си", посочват от UFCW.

Какви мерки се взимат

Според служителите компаниите разполагат с възможността да похарчат повече за защитата и компенсирането им, предвид това че печалбите са скочили по време на пандемията, довела до затварянето на по-малките конкуренти. Walmart вече направи промени при продажбите по време на "Черния петък", като предлагаше намаления основно онлайн и като разшири периода с няколко дни, за да се избегне струпване на хора в магазините. Миналия месец Amazon обяви, че близо 20 000 души, или 1.4% от персонала, са дали положителна проба за коронавирус в САЩ от началото на пандемията.

"Въведохме или променихме над 150 процеса, за да гарантираме здравето и безопасността на нашите екипи, включително чрез раздаването на над 100 млн. маски, чрез проверката на температурата на служителите, чрез извършването на повече почистващи процедури и чрез въвеждането на социална дистанция с цел намаляване на риска от инфектиране", коментират от Amazon.

Увеличаване на печалбите

Някои големи търговци на дребно, сред които Amazon и Walmart, регистрираха добри резултати тази година, тъй като много клиенти преминаха към онлайн пазаруване, вместо да отидат до местния магазин.

Според анализ на Brookings Institute печалбите на 13 от най-големите търговци на дребно в САЩ са се увеличили средно с 39% тази година. Същевременно заплащането на служителите на първа линия се е вдигнало с едва 1.11 долара на час.

Американски профсъюзни организации призовават големите търговци на дребно като Amazon и Walmart да направят повече, за да предпазят служителите си на фона на предстоящото масово пазаруване за празниците по време на пандемията от коронавирус. Те настояват за увеличаване на трудовото възнаграждение в рискови условия, за платени болнични и за навременно информиране за нововъзникнали огнища на инфекции, пише ВВС. От Amazon бяха увеличили заплащането на служители на първа линия с 2 долара на час, но тази политика изтече през юни.

Профсъюзът UFCW, в който членуват работници от супермаркетите и фабриките за опаковане на месо, също поиска работодателите да се погрижат по-добре за служителите си. "Работниците на първа линия са ужасени, защото техните работодатели и нашите избрани лидери не правят достатъчно, за да ги защитят и да спрат разпространението на вируса. С началото на пазаруването за празниците наблюдаваме огромно увеличаване на клиентите. Ако още тази седмица не бъдат предприети незабавни мерки, още много работници ще се разболеят и може да загубят живота си", посочват от UFCW.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.