Авиокомпаниите могат да искат от пътниците дигитални здравни карти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Авиокомпаниите могат да искат от пътниците дигитални здравни карти

Reuters

Авиокомпаниите могат да искат от пътниците дигитални здравни карти

Целта е да удостоверяват, че не са заразени с коронавирус преди пътуването

2833 прочитания

Reuters

© Reuters


Пет световни авиокомпании ще започнат да предлагат на пътниците си да използват дигитална здравна карта, с която да удостоверят, че не са болни от коронавирус, преди пътуване. Предложението е един от опитите на сектора да намери изход от историческия срив в търсенето на пътнически полети, съобщава Financial Times.

United Airlines, Lufthansa, Virgin Atlantic, Swiss International Air Lines и JetBlue ще започнат да вкарват в употреба така наречения CommonPass за пътниците на някои полети от декември. Проектът е разработен от публичната фондация с нестопанска цел The Commons Project и е подкрепен от Световния икономически форум. Според плана се предвижда използването на дигитален сертификат, изтеглен и представен на мобилен телефон, който да покаже, че пътникът е с отрицателен тест за COVID-19. Същият сертификат потребителите ще могат да използват като доказателство за отрицателен тест, ако държавата, която посещават, изисква такъв.

Засега авиокомпаниите не считат CommonPass за задължителен, но след време се очаква той да се използва и за предоставяне на доказателство за ваксинация.

Пътниците на международни полети в момента са изправени пред продължителни карантини след кацане. Но някои държави, включително Великобритания, предвиждат употребата на тестове, за да съкратят и евентуално премахнат необходимостта от самоизолация.

"Надеждното тестване, съчетано с дигитални здравни карти, е друг начин за възстановяване на доверието на клиентите и за безопасно възстановяване на въздушния транспорт", твърди Джоана Герати, президент на JetBlue.

Пол Майер, главен изпълнителен директор на The Commons Project, заяви, че е водил дискусии и с круизни компании, транспортни компании и хотелски вериги за това как биха могли да използват здравните карти в бизнеса си.

IATA също работи по въпроса

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) също работи по дигитална здравна карта заедно със собственика на British Airways IAG. Началото на използването на тяхната карта се очаква да е през първото тримесечие на следващата година.

Във вторник IATA предупреди, че световните авиокомпании са изправени пред общи загуби от 118.5 млрд. долара за тази година. През юни прогнозите за 2020 г. бяха за загуби на стойност 84.3 млрд. долара, а за 2021 г. - 39 млрд. долара. Броят на пътниците се очаква да спадне с 60% спрямо миналата година до 1.3 млрд.

"Трябва да осигурим безопасно отваряне на границите без задължителна карантина, така че хората да летят отново", каза Александър дьо дьо Жуниак, изпълнителен директор на IATA. "А при положение че се очаква авиокомпаниите да губят пари поне до четвъртото тримесечие на 2021 г., няма време за губене."

Австралийската авиокомпания Qantas заяви в понеделник, че след като ваксина срещу коронавируса стане широко достъпна, качването на борда на международен полет ще бъде отказано на пътници, които не са били ваксинирани.

Засега нито една голяма авиокомпания не е заявила, че ще последва примера на австралийския превозвач. EasyJet и Ryanair твърдят пред Financial Times, че не възнамеряват да изискват ваксинация за полетите си.

"Вярваме, че карантинните ограничения ще бъдат премахнати през пролетта на 2021 г., след като ефективните ваксини станат достъпни за защитата на високорисковите групи от COVID-19", казаха от Ryanair.

Международният съвет на летищата заяви във вторник, че също подкрепя CommonPass. Луис Фелипе де Оливейра, главен директор на съвета, заяви, че "сътрудничеството и последователността между всички играчи в авиационната индустрия" ще бъдат от съществено значение за възобновяването на масовите пътувания. "CommonPass ще помогне за насърчаването на този последователен подход, особено след като ще засегне не само авиационната индустрия", добави той.

Пет световни авиокомпании ще започнат да предлагат на пътниците си да използват дигитална здравна карта, с която да удостоверят, че не са болни от коронавирус, преди пътуване. Предложението е един от опитите на сектора да намери изход от историческия срив в търсенето на пътнически полети, съобщава Financial Times.

United Airlines, Lufthansa, Virgin Atlantic, Swiss International Air Lines и JetBlue ще започнат да вкарват в употреба така наречения CommonPass за пътниците на някои полети от декември. Проектът е разработен от публичната фондация с нестопанска цел The Commons Project и е подкрепен от Световния икономически форум. Според плана се предвижда използването на дигитален сертификат, изтеглен и представен на мобилен телефон, който да покаже, че пътникът е с отрицателен тест за COVID-19. Същият сертификат потребителите ще могат да използват като доказателство за отрицателен тест, ако държавата, която посещават, изисква такъв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK