Милионите "зомби" работници на Европа

Удължаването на програмите за субсидирана заетост отлага кризата с безработицата за сектори, които ще загубят най-много от кризата

Правителствата бяха изправени пред трудния избор на кого и с колко да помогнат.
Правителствата бяха изправени пред трудния избор на кого и с колко да помогнат.    ©  Reuters
Правителствата бяха изправени пред трудния избор на кого и с колко да помогнат.
Правителствата бяха изправени пред трудния избор на кого и с колко да помогнат.    ©  Reuters

Правилото "твърде голям, за да фалираш", което по време на финансовата криза се прилагаше за спасяването главно на банки, в корона рецесията стана валидно за цели други сектори. Пандемията порази особено силно отрасли като туризъм, транспорт, производство на авточасти и такива, зависими от веригите на доставки. Което накара редица държави да приложат схеми за запазване на десетки милиони работни места в сериозно ударени от кризата компании.

Правителствата бяха изправени пред трудния избор на кого и с колко да помогнат. В сектори като транспорт и туризъм промяната вероятно ще е, докато приключи пандемията. Очакванията са те да се съвземат до пет години. И се нуждаят повече от подкрепа, защото в тях са заети много хора. Алтернативата е да последват масови фалити и цели индустрии да излязат от строя. В други сектори, като например офис площи и търговия, от години текат промени, които пандемията ускори. Развитието на онлайн търговията вече води до затварянето на физически магазини, което показва, че помощите за този сектор нямат особен икономически смисъл.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал