Силата на лобистите нараства в Брюксел и Берлин

Европейската политика става все по-мътна

Европейските граждани отдавна предполагат, че прекаленото лобиране е проблем само в САЩ. Но през последните 15 години Брюксел се превърна във втората столица на тъмни изкуства след Вашингтон, следвана от Берлин. Те се напълниха с нови организации, които са по-настоятелни и използват по-усъвършенствани техники от старомодните асоциации като Федерацията на германските индустрии или организацията Business Europe. Слабите правила в двете локации не са пригодени да се справят с голямото нарастване на активността.

Тъй като международните фирми за връзки с обществеността влязоха на пазара, големите компании също подобриха своите лобистки дейности (виж графиката). Google и Facebook отвориха офиси в правителствения квартал в Берлин в близост до парламента, както и в района Quartier Léopold в Брюксел, който е близо до Европейската комисия.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се