VW: Регулациите на ЕС ще направят бензиновите коли по-малко печеливши от електрическите

Автопроизводителят планира да инвестира 35 млрд. евро в електрически превозни средства

Правилата на ЕС за емисиите, които ще влязат в сила през 2025 г., ще направят бензиновите автомобили по-малко печеливши от електрическите. Това казва в интервю за Financial Times Томас Улбрих, ръководител на развойната дейност във Volkswagen. По думите му новият стандарт Euro 7 ще бъде "огромно предизвикателство" за бензиновите превозни средства, защото ще е необходима по-скъпа технология, гарантираща, че те спазват правилата.

"С Euro 7 предизвикателствата за двигателите с вътрешно горене ще са огромни", твърди Улбрих. И допълва, че VW планира да инвестира 35 млрд. евро в електрически коли на фона на опитите на правителствата да ускорят прехода към по-малко замърсяващи превозни средства.

Скъпо оборудване за емисиите

Правилата на ЕС ще изискват технологии като скъпо оборудване за намаляване на емисиите. В резултат според Улбрих по-малките автомобили като VW Polo ще бъдат най-силно засегнати, тъй като разходите за новите системи за емисиите ще вдигнат значително цените.

Прогнозата на ръководителя на развойната дейност във VW е една от най-прямите, идващи от индустрия, която с някои изключения печели много повече от продажбата на традиционни бензинови двигатели, отколкото на електрически. VW вече обяви, че очаква една трета от европейските продажби на компанията да бъдат на електрически коли до 2025 г., което ще се повиши до 70% до края на десетилетието. Тези цели обаче са по-малко амбициозни от плановете на Ford и на Vauxhall-Opel, които смятат да прекратят продажбата на бензинови и хибридни автомобили в региона съответно до 2030 и 2028 г.

Световните автопроизводители инвестират милиарди в подготовката за залеза на двигателите с вътрешно горене. Миналата седмица Peugeot заяви, че маржът при електрическите превозни средства е подобен на този при бензиновите модели, като държавните субсидии за първите вероятно ще бъдат отменени през следващите години.

Опасенията на автоиндустрията

По-късно тази седмица Европейската комисия ще представи регулациите за въглеродния диоксид за 2030 г. Очакванията са за затягане на настоящите правила, както и за изискване към автосектора съществено да увеличи производството на електрически коли.

Германското лоби за автомобилната индустрия - VDA, изрази притесненията си относно стандарта Euro 7, твърдейки, че регулациите са 5 до 10 пъти по-строги спрямо настоящите стандарти. "Предложенията продължават да се движат по ръба на това, което е технологично постижимо", казват от VDA.

Опасенията на асоциацията са, че Euro 7 може да "превърне двигателя с вътрешно горене в нещо невъзможно". Тя предупреждава, че правилата на ЕС за емисиите могат да доведат до загубата на 215 хил. работни места в индустрията.