Великобритания забранява рекламите на нездравословни храни и напитки

Правителството настоява за по-всеобхватни мерки, за да намали затлъстяването сред населението

МАГАЗИН ПРОМАРКЕТ СУПЕР ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ
МАГАЗИН ПРОМАРКЕТ СУПЕР ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ
МАГАЗИН ПРОМАРКЕТ СУПЕР ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ    ©  Цветелина Николаева
МАГАЗИН ПРОМАРКЕТ СУПЕР ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ    ©  Цветелина Николаева

Премиерът на Великобритания Борис Джонсън настоява да бъдат забранени рекламите на нездравословна храна по телевизията преди 21 часа и изцяло в интернет. Законът ще влезе в сила до края на следващата година и беше приет от правителството, въпреки изненадващо малките ползи за здравето, които правителството очаква да има от него. Правителствената оценка показва, че средностатистическото британско дете ще консумира между 0.1% и 3.9% по-малко калории на ден в резултат на ограничаването на рекламата. Децата във Великобритания на възраст от 7 до 10 години обикновено консумират между 1500 и 2000 калории на ден, пише Financial Times.

Малките промени са от голямо значение. Средно хората във Великобритания консумират само 195 излишни калории на ден, приблизително еквивалент на един пакет чипс. Ако половината от тези, които в момента са с наднормено тегло, намалят приема си с 250 калории, те ще се преместят надолу в класацията за тегло и 10 млн. души ще се радват на още поне две години здравословен живот. Правителството прогнозира, че инициативата за забрана на реклами има потенциала да намали броя на затлъстелите деца с повече от 20 хил.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове