Електронните спортове на олимпиада - абсурд или неизбежен ход на МОК
Олимпийските игри имат голяма нужда от видеоигрите


Тодор Шишков

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Церемонията по откриването на олимпийските игри в Токио се открои с интересен подбор на музика по време на излизането на различните нации. Той е бил направен от екипа на музикалния директор Кейго "Корнилиъс" Оямада, който подаде оставка 4 дни преди церемонията, и в него влизаха различни песни от видеоигри. Това е сигурен знак за един вече известен факт - Япония се отнася сериозно с esports - професионалната игра на видеоигри в конкурентен формат. Esports дори са част от програмата на Азиатските игри през 2022 г. Международният олимпийски комитет (МОК) не допусна видеоигрите в програмата на Париж 2024 г., но дали не е въпрос на време да видим League of Legends редом до плуване, спортна стрелба и скейтборд?
Официалното организиране на турнири по различни видеоигри, наричано esports, започва през 80-те години на миналия век, а Южна Корея и Китай са първите държави, който ги признават за официален спорт в началото на новия. Нарастващият глобален интерес към видеоигрите се отразява и на esport-а, през 2013 г. САЩ започват да издават спортни визи за професионалните геймъри.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Не знам за гейминга, но трябва да се спрат фрийкшоу дисциплини като вдигане на тежести над 87 кг. Тези щангист/kи са като ходещ инфаркт.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход