Байдън цели 50% от новите коли, продавани в САЩ до 2030 г., да са електрически

Reuters

Байдън цели 50% от новите коли, продавани в САЩ до 2030 г., да са електрически

Транспортът съставлява около 29% от емисиите в страната, което е повече от всеки друг сектор

3273 прочитания

Reuters

© Reuters


Американският президент Джо Байдън разписа указ, призоваващ половината от новите превозни средства, продавани в САЩ до 2030 г., да бъдат електрически. Така той изпълнява предизборните си обещания за намаляване на емисиите от транспортния сектор, пише Financial Times.

Но природозащитни организации смятат, че тези цели няма да могат да компенсират щетите от антиклиматичните политики на предишната администрация на Доналд Тръмп, тъй като автомобилите с двигатели с вътрешно горене, продадени през този период, ще продължат да замърсяват още дълги години. От Environmental Law & Policy Center заявяват, че новите цели "няма да компенсират забавянето, което беше направено при управлението на Тръмп".

САЩ изостават зад Китай и Европа по отношение на електрическите превозни средства. В Америка те са около 2% от пазара, като Tesla доминира продажбите, докато в Китай са 6%, а в Европа - 10%. Същевременно ЕС затегна стандарта за емисиите, като на практика в блока ще има забрана на продажбите на нови дизелови и бензинови коли до 2035 г.

Курс към "зелено" бъдеще

Представител на американската администрация заявява, че макар целта от 50% да не е правно обвързваща, тя ще даде сигнал на пазара, че курсът на страната е към електрически превозни средства. "Централен елемент от климатичните политики на президента е справянето с емисиите в транспорта, а централен елемент от икономическите му политики е превръщането ни в лидер в сферата на електрическите автомобили", посочва представителят от Белия дом.

Байдън встъпи в длъжност с амбициозен план за борба с климатичните промени. Той иска до края на десетилетието намаляване на въглеродните емисии с 50% спрямо нивата от 2005 г., като целта е достигане на нетни нулеви емисии до 2050 г.

Транспортът съставлява около 29% от емисиите в САЩ, което е повече от всеки друг сектор. Директори от Ford, General Motors и Stellantis присъстваха на разписването на указа от Байдън. Компаниите обявиха свои цели, вариращи от 40% до 50% от техните продажби да бъдат на превозни средства с нулеви емисии до края на десетилетието. От GM заявиха, че ще се стремят към спиране на производството на бензинови коли през 2035 г., а от Ford посочиха, че 40% техните глобални продажби ще бъдат на електрически автомобили до 2030 г.

Инфраструктура за зареждане

Байдън посочва, че целите му относно електрическите коли означават стремеж за обратно спечелване на пазара от Китай, който е произвел три пъти повече електрически превозни средства от САЩ през миналата година. "Намираме се насред съревнование. За да спечелим, трябва да гарантираме, че бъдещето се прави в Америка", коментира президентът.

Законодателството, което се планира от Конгреса, включва отпускането на 7.5 млрд. долара за изграждането на инфраструктура за зареждане на електрическите превозни средства, макар че това е по-малко от обещаното от Байдън, за да се построи национална мрежа от 500 000 пункта за зареждане. В момента в страната има 54 000 обществени и частни пункта за зареждане.

Американският президент Джо Байдън разписа указ, призоваващ половината от новите превозни средства, продавани в САЩ до 2030 г., да бъдат електрически. Така той изпълнява предизборните си обещания за намаляване на емисиите от транспортния сектор, пише Financial Times.

Но природозащитни организации смятат, че тези цели няма да могат да компенсират щетите от антиклиматичните политики на предишната администрация на Доналд Тръмп, тъй като автомобилите с двигатели с вътрешно горене, продадени през този период, ще продължат да замърсяват още дълги години. От Environmental Law & Policy Center заявяват, че новите цели "няма да компенсират забавянето, което беше направено при управлението на Тръмп".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    ajsayder avatar :-|
    sim4o

    Да пусне петилетен план!

  • 2
    b.davidkov avatar :-P
    masay

    Така вместо да пушат колите с ДВГ, ще пушат ТЕЦ-овете, дето ще правят ток за електроческите. Отделно пзавърсяващото роизводство и рециклирането на батериите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход