Американският Сенат одобрява инфраструктурния план за 1 трлн. долара

Байдън встъпи в длъжност с обещанието да работи за намаляване на политическото разделение

Американският Сенат одобрява инфраструктурния план за 1 трлн. долара

Прокарването на пакет с гласовете на демократи и републиканци е рядкост в разделения законодателен орган

3003 прочитания

Байдън встъпи в длъжност с обещанието да работи за намаляване на политическото разделение

© Reuters


Сенатът на САЩ вероятно ще одобри инфраструктурния план за 1 трлн. долара с помощта на подкрепа от републиканците. Прокарването на пакета с гласовете на демократите и републиканците ще бъде голямо законодателно постижение за президента Джо Байдън, пише Financial Times.

В неделя с 68 на 29 гласа сенаторите решиха да сложат край на дебатите по законопроекта, като така позволиха провеждането на финално гласуване през тази седмица. Сега очакванията са, че вотът ще се проведе по-късно днес. Осемнадесет републиканци се присъединиха към демократите при премахването на последната пречка пред процедурата, което е рядкост в разделения Сенат. Същият брой сенатори вероятно ще подкрепят финалното одобрение на плана, включващ 110 млрд. долара за пътищата, мостовете и други важни проекти, както и 66 млрд. долара за жп линии и още 39 млрд. долара за други видове обществен транспорт.

Как се стигна дотук

След Сената законопроектът трябва да мине и през контролираната от демократите Камара на представителите, след което ще бъде разписан като закон от Байдън. В Сената вече бяха предложени десетки поправки на документа от 2700 страници, което забави процеса по одобрението.

Байдън встъпи в длъжност с обещанието да работи за намаляване на политическото разделение, но първоначално опитите му за изготвяне на инфраструктурни предложения, които да спечелят републиканската подкрепа, не доведоха до резултат. По-рано тази година разговорите на Белия дом с група републикански сенатори, водени от Шели Мур Капито от Западна Вирджиния, се провалиха.

Обратът дойде, когато група от 10 законодатели - петима демократи и петима републиканци, постигнаха споразумение през юни, което по думите им би довело до подкрепата на поне 10 републиканци, необходими за прокарването на законопроекта в Сената. Договорката впоследствие бе одобрена от Белия дом.

Какво става с другия план на Байдън за 3.5 трлн. долара

Подкрепата на републиканците за инфраструктурния план се случва въпреки опитите на бившия президент Доналд Тръмп да го саботира, което анализатори разчитат като сигнал, че влиянието на Тръмп в партията намалява преди частичните избори догодина. Бившият държавен глава многократно обещава големи инфраструктурни инвестиции по време на управлението си, но така и не успя да представи конкретни предложения.

Все пак републиканците остават против друго важно законодателство на Байдън и демократите. В понеделник конгресмени от Демократическата партия обявиха подробности за плана на стойност 3.5 трлн. долара, който възнамеряват да прокарат без републиканска подкрепа. Той включва политики, които не бяха засегнати в инфраструктурния пакет, получил двупартийна поддръжка, като например разширяване на програмите за деца в яслите и детските градини, увеличаване на платеното отсъствие по болест и вдигане на данъците за семейства с доход над 400 000 долара на година.

Сенатът на САЩ вероятно ще одобри инфраструктурния план за 1 трлн. долара с помощта на подкрепа от републиканците. Прокарването на пакета с гласовете на демократите и републиканците ще бъде голямо законодателно постижение за президента Джо Байдън, пише Financial Times.

В неделя с 68 на 29 гласа сенаторите решиха да сложат край на дебатите по законопроекта, като така позволиха провеждането на финално гласуване през тази седмица. Сега очакванията са, че вотът ще се проведе по-късно днес. Осемнадесет републиканци се присъединиха към демократите при премахването на последната пречка пред процедурата, което е рядкост в разделения Сенат. Същият брой сенатори вероятно ще подкрепят финалното одобрение на плана, включващ 110 млрд. долара за пътищата, мостовете и други важни проекти, както и 66 млрд. долара за жп линии и още 39 млрд. долара за други видове обществен транспорт.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход