Apple, Disney, Amazon и Microsoft са срещу законопроект за климата в САЩ

Apple, Disney, Amazon и Microsoft са срещу законопроект за климата в САЩ

Големи американски корпорации подкрепят лобита срещу законодателството въпреки заявките им да се борят с климатичните промени

3813 прочитания

© Shutterstock


Някои от най-големите американски компании, включително Apple, Amazon, Microsoft и Disney, подкрепят бизнес групи, които се противопоставят на знаков законопроект за околната среда, въпреки ангажиментите на корпорациите да бъдат част от борбата с климатичните промени. Това сочи анализ на Accountable.US, цитиран от Guardian. Редица корпоративни лобистки групи и организации са мобилизирали усилията си против предложения бюджет от 3.5 трлн. долара, който съдържа безпрецедентни мерки за намаляване на парниковите газове.

Повечето големи компании неведнъж са заявявали ангажираността си по темата, а някои дори са въвели свои собствени мерки. Джеф Безос определи климатичната криза като "най-голямата заплаха за планетата", а компанията, която оглавяваше - Amazon, се беше зарекла да постигне нулеви нетни емисии до 2040 г. Microsoft обеща да има отрицателни въглеродни емисии след десетилетие, а за същото време Disney се цели да премине към енергия само от възобновяеми източници. Оказва се обаче, че същите водещи компании активно направляват или поне подкрепят лобистки групи, които се опитват да спрат законодателството. Списъкът продължава с Walmart, Nike и Target.

Лобистки групи и рекламна кампания

Търговската камара на САЩ, която включва представители на Microsoft, Intuit, United Airlines, Deloitte и др., се обяви против закона и заяви, че е твърдо решена да го спре. Business Roundtable, друга бизнес организация, в която членуват изпълнителните директори на Apple, Amazon, Alphabet и Exxon, заяви, че е "дълбоко разтревожена" от инициативата. Организацията на фармацевтичните компании, в която влизат AstraZeneca и Bayer, както и The Rate Coalition, от която са част Disney, FedEx и Verizon, също са предприели действия срещу законодателството. Business Roundtable финансира телевизионни, радио- и интернет реклами срещу законодателството, където се твърди, че то е вредно за икономиката и ще навреди на работниците. Извършва се и лобиране чрез лични срещи, твърди The Atlantic. Някои от компаниите са се разграничили от тези действия, но остават част от съответните организации и продължават да ги финансират.

Републиканците единодушно са против законопроекта, а за да бъде приет, е необходимо всички демократи в Конгреса да го подкрепят. Някои от демократите обаче, като Джо Манчин, който е получавал дарения от компании за изкопаеми горива, са против частта от закона, засягаща климата. Те настояват субсидиите за въглища, петрол и газ да се запазят.

Законопроектът цели да създаде система за постепенно премахване на въглеродните емисии от електрическата система на САЩ, да осигури инвестиции в ядрената енергия без въглерод и да подкрепи разпространението на електрически превозни средства. Това е първият голям опит за законодателство в областта на климата от повече от десетилетие, който се изчислява, че би намалил въглеродните емисии с 1 млрд. тона през следващото десетилетие според анализ на Rhodium Group. Провалът му не само би нанесъл политически щети на американския президент Джо Байдън, но също така вероятно ще попречи на опитите да се подтикнат други държави към по-решителни действия при предстоящите преговори на ООН за климата в Шотландия.

Някои от най-големите американски компании, включително Apple, Amazon, Microsoft и Disney, подкрепят бизнес групи, които се противопоставят на знаков законопроект за околната среда, въпреки ангажиментите на корпорациите да бъдат част от борбата с климатичните промени. Това сочи анализ на Accountable.US, цитиран от Guardian. Редица корпоративни лобистки групи и организации са мобилизирали усилията си против предложения бюджет от 3.5 трлн. долара, който съдържа безпрецедентни мерки за намаляване на парниковите газове.

Повечето големи компании неведнъж са заявявали ангажираността си по темата, а някои дори са въвели свои собствени мерки. Джеф Безос определи климатичната криза като "най-голямата заплаха за планетата", а компанията, която оглавяваше - Amazon, се беше зарекла да постигне нулеви нетни емисии до 2040 г. Microsoft обеща да има отрицателни въглеродни емисии след десетилетие, а за същото време Disney се цели да премине към енергия само от възобновяеми източници. Оказва се обаче, че същите водещи компании активно направляват или поне подкрепят лобистки групи, които се опитват да спрат законодателството. Списъкът продължава с Walmart, Nike и Target.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    hye29657807 avatar :-|
    hye29657807

    Много едностранно поднесена информация. Опишете накратко какви са мерките, които администрацията иска да приложи, защо компаниите са против?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход