Да караш на изпарения

Борис Джонсън не желае да поеме вината за британския кошмар с бензиностанциите

Няколко неща плашат министър-председателите така, както една бензинова криза. В автобиографията си Тони Блеър си спомня за един такъв случай през 2000 г., причинен от протести срещу цените на горивата. Машината на "Даунинг стрийт" се движеше с ледникови темпове. Необходими бяха решителни заповеди. "Бих искал армията да влезе и ако е необходимо, да докара цистерните - спомня си той - и ако срещнат някакво насилие от протестиращи, искам полицията да се справи с тях много твърда ръка, а ако не, да позволи армията да се погрижи за тях. Те са много добри в това."

Там, където Блеър трябваше да се разгневи на протестиращи, Борис Джонсън трябваше да се справи със затруднените глобални вериги на доставки. Лобистката група Асоциация на търговците на бензин, казва, че сега горивото се връща към бензиновите колонки. Но през последната седмица много британци не успяха да напълнят колите си, а други губят часове на опашка, за да го направят. Въпреки че кризата до голяма степен е резултат от временни фактори извън контрола на министрите, тя също така подчертава трайни проблеми както с британската логистика, така и с правителството на Джонсън.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове