Как проблемите във веригите на доставки удрят Германия
Най-голямата европейска икономика е особено уязвима от недостиг на ключови части и суровини поради зависимостта си от износа


Надежда Кашилска

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
В Германия, която е най-голямата икономика в Европа и е свързваща точка за световната търговия, всяко четвърто работно място е зависимо от износа. Кризата, обхващаща световните вериги на доставки, тежи в голяма степен върху икономиката, която изпитва недостиг на суровини. Последните проучвания сочат към рязко забавяне на германската производствена активност. Почти всичко, от което се нуждаят германските фабрики, не стига - от компютърни чипове, шперплат, метали и пластмаси до суровини, необходими за производството на батерии за електрическите автомобили.
Автомобилната индустрия е засегната най-силно. Opel, звено на Stellantis - компанията, която притежава Jeep и Fiat, заяви през септември, че ще затвори фабриката си в Айзенах до следващата година поради недостиг на полупроводници. Около 1300 работници от завода ще бъдат освободени.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.