Недостигът на камиони в Европа става опасен
Дефицитът на шофьори се дължи на високото търсене, ниските заплати и лошите трудови условия
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Повишената икономическа активност след облекчаването на ковид ограниченията в цяла Европа в началото на тази година доведе до "много голямо натоварване на шофьорите на камиони и диспечерите, което от своя страна води до недоволство и оставки в сектора". Това разказва пред Financial Times Стефен Борк, който е собственик на транспортна фирма в Германия.
Недостигът на шофьори на тежкотоварни автомобили е сериозен в цяла Европа, достигайки 80 хил. в Германия и 400 хил. в целия ЕС според индустриалните асоциации. Те предупреждават, че ситуацията вероятно ще се влоши поради застаряващата работна сила - средната възраст на шофьорите е над 50 години, както и трудностите при набирането на млади кадри.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
А това е още преди да е влязъл в сила безумният план "Макрон", в който всички заедно с камионите трябва да си "почиват" на всеки две седмици в държавата на регистрация.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.