Ключови страни и автопроизводители отсъстват от глобално споразумение за емисиите
САЩ, Китай и Германия, както и Volkswagen, BMW и Toyota все още не са подписали документа
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Глобално споразумение за елиминиране на емисиите от новите коли до 2040 г. среща трудности в спечелването на подкрепа от ключови страни и автопроизводители. Очаква се сделката да бъде обявена на климатичната конференция (COP26) в Глазгоу в сряда, но отсъствието на САЩ, Китай и Германия от нея е една от причините за липсата на договорка от страна на няколко автопроизводителя, пише Financial Times. Британското издание е видяло финалната версия на документа, в която фигурира ангажиментът "да се работи за това всички продажби на нови коли и микробуси да бъдат с нулеви емисии в глобален мащаб до 2040 г. и не по-късно от 2035 г. на водещите пазари".
Volkswagen казва, че няма да подпише сделката. От BMW заявяват същото, като уточняват: "Съществува значителна несигурност за развитието на глобалната инфраструктура, която да подкрепи пълен преход към превозни средства с нулеви емисии, а между различните пазари има съществени разлики". В Toyota все още обсъждат ситуацията, но е доста вероятно да откажат, посочвайки нежеланието на важни правителства да се присъединят към споразумението. Очакванията са Ford, General Motors, Daimler и Volvo да подпишат.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.