Бизнесът в Турция е притиснат от рекордно високи разходи
Цените за производителите са скочили с 46% на годишна база - най-голямото повишение от две десетилетия


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Растящата инфлация за потребителите в Турция, която достигна 20% на годишна база през октомври, доминира обществения дебат в страната поради голямата си тежест върху домакинствата. Но за бизнеса ситуацията е дори по-лоша - индексът на цените на производителите е скочил с 46% от миналия октомври, което е най-голямото повишение за 19-те години управление на президента Реджеп Ердоган, съобщава Financial Times. Растящите разходи за бизнеса са знак, че и потребителските цени ще продължат да вървят нагоре.
Въпреки ускорената инфлация и обезценяването на лирата Турската централна банка, която среща натиск от страна на Ердоган, се очаква отново да намали основния си лихвен процент в четвъртък. Лирата е спаднала с 28% спрямо долара от началото на годината, като 1 долар се търгува вече за над 10 лири. Ердоган е известен с позицията си срещу високите лихвени проценти и многократно е настоявал централната банка да намали цената на заемите, за да стимулира растежа, въпреки предупрежденията на икономисти, че има риск инфлацията да излезе извън контрол.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Който иска султан, това е резултата
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.