ЕК е под натиск да промени правилата за слотовете за кацане
Според Lufthansa сегашните условия за слотовете вредят на климата и са обратното на това, което Брюксел се опитва да постигне


Павел Бонкин

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Европейската комисия (ЕК) е под натиск да промени правилата за кацане, които изискват от авиокомпаниите да използват запазените си слотове за приземяване или те ще бъдат пренасочени към техните конкуренти. Това изискване води до множество полупразни "призрачни полети" през зимата. Правилата изискват от авиокомпаниите да използват поне 80% от полагащите им се часове за кацане, за да не ги загубят, но по време на пандемията този праг беше свален до 50% поради затрудненото пътуване. В края на март 2022 г. той ще бъде повишен до 64%, защото се очаква възстановяване на въздухоплаването, съобщава Financial Times.
Германската авиокомпания Lufthansa казва, че тези правила я принуждават да извърши 18 хил. излишни полета през тази зима, за да може да спази правилата на ЕК. Тези полети превозват по-малко пътници и компанията не би ги извършила, ако не рискуваше да загуби часовете си кацане на големите европейски летища. От Brussels Airlines, собственост на Lufthansa, са извършили 3 хил. празни полета през тази зима, което довежда до критики от страна на климатични активисти. Настояване за промяна на правилата на комисията се чуват и от някои европейски правителства.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.