Рестрикциите за поверителност на Apple струват на Meta 10 млрд. долара
Промените по операционната система iOS затрудниха продажбата на реклами във Facebook и Instagram


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Изскачащите отвсякъде известия на телефона ви могат да бъдат изключително досадни. За Meta едно от тези съобщения към потребителите на операционната система iOS на Apple също създаде особено главоболие. На 2 февруари тех гигантът, който притежава социалните мрежи Facebook и Instagram, заяви пред инвеститорите си, че промените по поверителността на данните на потребителите на iOS и задължителното известие "Помолете приложението да не ви проследява" ще струват на компанията около 10 млрд. долара през 2022 г. Това признание заедно с нарастващата конкуренция и бавния ръст на броя на потребителите на компанията допринесе за 23-процентовия спад в цената на акциите на Meta и показа какво влияние всъщност притежава Apple. Но какво направи Apple и защо се оказа толкова скъпо?
Дигиталната реклама винаги е обещавала, че ще насочва прецизно хората към подходящо за тях маркетинг съдържание. Преди дигиталната ера компаниите поставяха реклами на места, където очакваха потенциалните клиенти да ги видят, като например вестник, и се надяваха на най-доброто. Вместо това днес онлайн компаниите биха могли да насочват рекламите си въз основа на историята и интересите на сърфирането на хората. Това подхрани печалбите на компании като Meta, които притежаваха и продаваха огромни количества данни за своите потребители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.