Новият път между Китай и Европа минава през България

Транспортният коридор през Централна Азия расте като важност и обеми заради пандемията и войната в Украйна

Варна видя голям ръст на товари от началото на тази година, но са нужни още много работа, подобрения и инвестиции, за да се превърне в истински хъб за китайското карго към Европа
Варна видя голям ръст на товари от началото на тази година, но са нужни още много работа, подобрения и инвестиции, за да се превърне в истински хъб за китайското карго към Европа
Варна видя голям ръст на товари от началото на тази година, но са нужни още много работа, подобрения и инвестиции, за да се превърне в истински хъб за китайското карго към Европа    ©  Цветелина Белутова
Варна видя голям ръст на товари от началото на тази година, но са нужни още много работа, подобрения и инвестиции, за да се превърне в истински хъб за китайското карго към Европа    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Транспортният коридор от Китай през Централна Азия до Европа расте като обеми
  • Пандемията и войната в Украйна направиха този път все по-важен и перспективен
  • България е на него, но изостава

Вечерта на 27 май товарен влак с 54 контейнера, превозващи авточасти, текстил и други продукти от Китай, пристигна на пристанището в Баку, транспортиран през Каспийско море с два ферибота от казахстанския порт Курик. Разтоварването на контейнерите и поставянето им на жп линията отне малко под 2 часа, съобщиха властите в азербайджанското пристанище. От там влакът пое към грузинското черноморско пристанище Поти, където отново ще бъде натоварен на кораб и изпратен към румънското пристанище Констанца. След това контейнерите заминават за финалната си дестинация - Финландия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар